Hlavní pilot, osmapadesátiletý Marc Dubois, nebyl podle záznamů v kokpitu, když se začala nehoda odvíjet. "Na oba kopiloty ještě křičel pokyny, aby letadlo zachránili," citoval německý magazín Der Spiegel nejmenovaného experta z okruhu vyšetřování.
Záhada airbusuAirbus společnosti Air France se zřítil do Atlantiku 1. června 2009 během letu z Ria de Janeiro do Paříže. Při tragédii zahynulo všech 228 lidí na palubě. Průzkumníci vyzvedli černé skříňky během nového pátrání začátkem tohoto měsíce z hloubky 3 900 metrů. Údaje v nich obsažené jsou čitelné a vyhodnocují je vyšetřovatelé ve Francii. |
Vyšetřovatelé dosud soudili, že posádka navedla stroj přímo do bouřkové oblasti. Záznam průběhu letu však ukazuje, jak se piloti snažili zvolit tu nejšetrnější trasu bouřkovou frontou. Ledové krystalky pak ale ucpaly sondy měřící rychlost letu na trupu stroje.
"Záznamník letových parametrů vykazuje krátce po vypadnutí údajů o rychlosti letu strmé stoupání stroje," řekl expert magazínu Der Spiegel. To mohlo mít za následek zastavení motorů a následné zřícení stroje.
Jestli šlo o chybu pilota, nebo jestli zasáhly řídící počítače Airbusu A330, není zatím jasné. Výrobce se podle magazínu k tomu odmítl vyjádřit s poukazem na pokračující vyšetřování.
Vyšetřovatelé mají záhadu kolem tragédie letu AF 447 objasnit do konce června, kdy by měly být zveřejněny výsledky vyhodnocování dat z černých skříněk. Podle prvních informací nic nenasvědčuje technické závadě na letadle, což už výrobce sdělil svým zákazníkům.