Když záchranáři minulý týden z hlubin vytáhli dvě těla pasažérů osudného letu 447, který se 1. června 2009 zřítil i s 228 lidmi na palubě poblíž brazilských břehů do Atlantiku, vyvolalo to rozporuplné reakce.
Pátrací týmy našly cestující ještě připoutané k sedačce. Extrémní zima, absolutní tma a vodní tlak kilometry pod mořskou hladinou způsobily, že se těla podobala voskovým figurínám.
Tajemství černých skříněkVyšetřovatelé v pondělí oznámí, zda takzvané černé skříňky poskytnou informace o letu Air France. Letové zapisovače byly pod vodou 23 měsíců a zatím se neví, jestli případná rez uvnitř skříněk nepoškodila technické záznamy o letu a nahrávky rozhovorů v pilotní kabině. autor: ČTK |
Kamery robotů navíc odhalily, že na dně oceánu stále sedí v rozmašírovaném trupu desítky téměř nedotčených obětí. A na dně zřejmě navždy zůstanou jako němí svědci jedné z nejhorších leteckých nehod v dějinách Francie.
Těla rozložily teplejší a silnější proudy
Když totiž záchranné týmy začaly dvě těla vytahovat, pohrály si s nimi teplejší a silnější proudy a oběti se začaly rozpadat. A dva pařížští soudci řekli dost - další tlející těla se nad hladinu nepodívají.
"Abychom ochránili důstojnost a z respektu k pozůstalým, nebudeme zachraňovat další ostatky. Zatímco budou probíhat testy dvou vytažených těl, další oběti nebudeme vytahovat," odůvodnili rozhodnutí soudci Sylvie Zimmermanová a Yann Danielle podle listu The Daily Telegraph.
Těsně po nehodě vylovily záchranné týmy z Atlantiku 50 cestujících, kteří plavali na hladině. Další 178 těl se dosud nenašlo a odborníci předpokládají, že až sto těl je přímo ve vraku airbusu nebo jeho blízkém okolí.
Pátracím týmům se podařilo v troskách najít i obě černé skříňky a teď je podrobují analýzám. Letové zapisovače jsou v dobrém stavu a mohly by objasnit přesnou příčinu nehody Airbusu A330, který mířil z brazilského Rio de Janeira do Paříže.
3. května 2011 |