Praha zahraniční experty kontaktovala poté, co ve městě došlo v souvislosti s výstavbou tunelu už ke třetímu propadu v pořadí. Firmy mají na prověrku měsíc, první výsledky chce Praha znát v polovině srpna.
Společnosti dostaly za úkol prověřit dosavadní postup prací, dokumentaci ke stavbě, zkontrolují také geologické průzkumy a geotechnologický monitoring. V polovině srpna chce mít metropole také právní analýzy možného vypovězení smlouvy se stavitelem Blanky, firmou Metrostav. Ty zpracuje advokátní kancelář Weil, Gotshal & Manges.
Rada ve čtvrtek také oznámila, že tramvaje mohou okolím místa, kde se tunel nedávno propadl, znovu jezdit rychlostí 20 kilometrů v hodině místo dosavadních pěti. Bezpečnost okolních komunikací ani přilehlé tramvajové tratě totiž výstavba tunelu neohrožuje. Vyplývá to z šetření, které si město nechalo vypracovat poté, co se část rozestavěné Blanky propadla.
Tunel se propadl v Praze 6 u ministerstva kultury v noci z 5. na 6. července, zemina tehdy uvěznila jednoho dělníka. Záchranářům se ho podařilo živého vyprostit po několika hodinách. Co nehodu způsobilo, není zatím jasné. (více o propadu čtěte zde)
Případ prošetřuje policie, báňská služba i stavební firma Metrostav. Tunel se již v minulosti dvakrát zřítil ve Stromovce, žádné obvinění ale nepadlo.
Tunel BlankaTunel Blanka, kterým mají první auta projet už v roce 2012, má být se svými 6,3 kilometry nejdelším silničním tunelem v Česku a nejdelším městským tunelem v Evropě. Stavba je součástí severozápadní části pražského okruhu. Navazuje na Strahovský tunel, který spojuje Smíchov a Břevnov, dále pokračuje pod Letnou a vyústí na druhém břehu Vltavy v Troji, odkud se napojí na výpadovku ve směru na sever z Prahy. Celý projekt vyjde město na 25,8 miliardy korun. |