Kanada radí žadatelům o víza volat speciální linku na velvyslanectví ve Vídni. "Linka je ale celý den obsazená nebo mají přestávku," postěžoval si čtenář iDNES.cz, který již má zakoupenou letenku a má odletět během několika dní. Ani redakci iDNES.cz se s operátorem nepodařilo spojit.
Také kanadská ambasáda v Praze je na poskytované informace skoupá. Dopoledne se sice pracovnice velvyslanectví s náporem volajících vyrovnávaly statečně a přepojovaly na jednu kompetentní osobu za druhou, od 13:30 však telefony jen vyzvánějí.
Odpoledne se navíc objevily problémy i s webovými stránkami, které zřejmě nezvládaly přetížení. Dostat se k potřebným formulářům tak bylo téměř nemožné.
Jak žádat o vízumPřečtěte si návod a požadavky pro vízum do Kanady |
České zastoupení v Kanadě telefony nezvedá
Také české zastoupení v Kanadě na telefonáty nereaguje. "Chcete hovořit česky? Anglicky? Víte, koho voláte? Z jaké oblasti je váš dotaz?" Ani po zodpovězení všech dotazů automatu nemá volající vyhráno.
Hovor je sice přepojen ke správné osobě, po zhruba dvouvteřinovém vyzvánění se však ozve: "Thank you for calling the Czech Embassy in Ottawa. Good bye!" Děkujeme, že jste zavolali na českou ambasádu. Na shledanou!
Stejně končí i telefonát na Generální konzulát ČR v Torontu. "Please hold the line! Nezavěšujte, prosím!" zazní na pozadí relaxační hudby. Po několika opakováních se ale znovu ozve automat, který s lítostí oznámí, že účastník hovoru je zaneprázdněn.