Jeden z celníků na české straně hraničního přechodu iDNES upřesnil, že si aktivisté kamion fotografovali. "Na hranicích se fronty netvoří. Je tu normální provoz," pokračoval celník.
O dodávce nic nevěděl mluvčí temelínské elektrárny Milan Nebesář: "O žádné dodávce nevím. Budou to pravděpodobně nějaké díly pro druhý blok elektrárny," prohlásil.
Údajný materiál pro Temelín nic neříkal ani mluvčímu dodavatele společnosti Škoda Plzeň Karlovi Samcovi ani mluvčímu ČEZu Danielu Častvajovi.
Naopak mluvčí Hornorakouské platformy proti atomovému nebezpečí Josef Pühringer je přesvědčen, že nákladní auto převáží roury do Temelína.
Náklad podle něho pochází z německé firmy Manesmann a jedná se asi o dvacet čtyřmetrových rour určených pro Temelín, které převážel dopravce z Dolního Rakouska. Po překročení hranic je měla převzít spediční forma, aby roury dopravila do elektrárny.
Majitel firmy Henkel Beiz- und Elektropoliertechnik ve Waidhofenu: roury prý nebyly určeny pro "jaderné nasazení". Šlo údajně o roury z ušlechtilé oceli, které byly na zakázku firmy Westinghouse elektrochemicky vyleštěny.
Akce na hraničním přechodu Halámky podle Pühringera skončila úspěšně, neboť náklad by se měl vrátit zpět společnosti Westinghouse, jež měla být objednavatelem zakázky.
Aktivisté teď budou požadovat od úřadů seznam dalších rakouských společností, které dodávají materiál pro jihočeskou elektrárnu, dodal.