"Koupaliště je natolik zchátralé, že by se v brzké době stejně muselo zavřít a opravit. Nyní se uzavře na dva roky kvůli metru a pak bude kompletně zrekonstruováno. To je naše podmínka," dodal Šteiner.
"Máme přislíbeno nejhlubší koupaliště v Praze," poznamenal k tomu s úsměvem starosta Prahy 8 Josef Nosek. "Za podobné situace vznikly tenisové dvorce na Štvanici. Tam ústila štola pro odvoz zeminy vytěžené při ražbě stanice Florenc. A na staveništi se pak vybudovaly tenisové dvorce," doplnil starosta.
Stanice metra Kobylisy a Ládví zásadně změní dostupnost osmého obvodu a přilehlých částí severní strany města. Stanice Kobylisy se rovněž stane hlavním přestupním uzlem pro severní město. "I kvůli předpokládanému množství přestupujících lidí v době dopravní špičky se dopravní podnik rozhodl pro náročnější variantu otevřeného prostoru stanice. V případě Ládví půjde o stanici hloubenou z povrchu. Její budovaní nebude tak náročné, bude mít klasický betonový strop," řekl radní Šteiner.
Obyvatelé bohnického sídliště budou moci po výstupu z metra využít k další dopravě autobusy. Jejich nástupní stanice bude na Kobyliském náměstí v těsném sousedství výstupu z metra, stejně jako dnes již existující tramvajová smyčka. Podle radních budou autobusy nízkopodlažní, protože poskytují možnost mnohem rychlejšího nástupu a výstupu cestujících. Počítá se rovněž se zpřísněním emisních limitů autobusů.
Kvůli stavbě nadzemního objektu stanice zanikne i přízemní pavilon Základní umělecké školy. "Dohodli jsme se s vedením školy, že zachování kapacity žáků vyřeší nástavba patra a využití půdních prostor hlavního objektu školy," řekl Radovan Šteiner. Ražba tunelů, které rozšíří síť pražského metra, začne letos v dubnu.
Vchod do tunelu ze stanice Anděl na Smíchově. (30. ledna 2001) |
Svářeči v tunelu metra. (30. ledna 2001) |
Někdy bezdomovci musí projít celým tunele, aby se dostali na své místo ke spánku. (30. ledna 2001) |
Místo pod nástupištěm, kde jsou vedeny všechny důležité kabely. (30. ledna 2001) |