„Moje mise v AKTV plynule naváže na předchozí působení kolegy Jana Vlčka, který stál u zrodu asociace a spolunastavoval její aktivity a směřování. Asociace si za dobu své existence vybudovala pověst profesionálního partnera jak na straně zadavatelů televizní reklamy a mediálních agentur, tak i státní správy a dalších stakeholderů, se kterými je v denním kontaktu,“ uvedla prezidentka AKTV Klára Brachtlová.
Asociace v uplynulém roce i nadále rozvíjela aktivity zaměřené na podporu televize jako reklamního média a ochranu autorsky chráněného obsahu v online prostředí.
Pod hlavičkou své značky ScreenVoice v minulém roce realizovala konferenci ScreenVoice TALKS, zaměřenou na téma pozornosti v reklamě.
Komerční televize se dohodly na spolupráci s provozovatelem úložišť |
Na webu ScreenVoice pak AKTV připravila ke svému výročí speciální sérii článků o významných reklamních tvůrcích, kteří ovlivnili podobu nejen televizní reklamy, ale často také celé marketingové komunikace.
„Televize je stále bezpochyby nejsilnější reklamní médium. Navážeme tedy na úspěšně zahájený dialog se zadavateli reklamy a mediálními agenturami, kterým i nadále budeme přinášet to nejzajímavější, co se ve světě reklamy, nejen té televizní, děje,“ doplnila Brachtlová.
AKTV se v minulém roce rovněž úzce podílela na novelizaci autorského zákona a souvisejících předpisů. Jednou z hlavních činností AKTV je pak ochrana autorských práv svých členů a boj proti internetovému pirátství. V této oblasti se loni v létě podařilo například uzavřít dohodu s úložištěm Hellspy/Hellshare o filtraci autorsky chráněného obsahu komerčních vysílatelů.
Komerční televize se dohodly na spolupráci s provozovatelem úložišť |
Pro návštěvníky webu AKTV.cz je nově k dispozici praktická podstránka věnovaná copyrightu, kde zájemci najdou užitečné informace, slovník pojmů i vysvětlení, jak konzumovat autorsky chráněný obsah na internetu legálně.
Podle Brachtlové jsou aktivity vedoucí k efektivní ochraně autorsky chráněného obsahu prioritou asociace i v letošním roce.
„Kromě toho se také podílíme na diskuzích o možné transformaci Fondu kinematografie na Fond audiovize, což je téma, které se televizních vysílatelů úzce dotýká. V neposlední řadě bychom pak také chtěli silněji zprostředkovat hlas českých komerčních vysílatelů v unijních legislativních procesech,“ uzavřela Brachtlová.
Zakládajícími členy Asociace komerčních televizí (AKTV) jsou televize Nova, Prima a Óčko.