Nejlepší hercem v reklamě se po několika letech opět stal Ivan Trojan | foto: Nielsen Admosphere

Nejoblíbenějším hercem v reklamě je Trojan, z maskotů vyhrály myšky z Madety

  • 64
Každoroční ceny pro nejlepšího herce či herečku v reklamě jsou rozdány. Na nejvyšší stupeň vítězů se po několika letech vrátil Ivan Trojan, kterého vídáme v reklamách Českých drah a spotech k mistrovství Evropy v basketbale. V kategorii Nejlepší maskot, která byla letos vyhlášena poprvé, uspěly myšky z reklam Madety.

O pořadí rozhodli respondenti Českého národního panelu starší 15 let v rozsáhlém reprezentativním výzkumu uspořádaném agenturou Nielsen Admosphere.

O nejoblíbenějším herci i maskotovi rozhodují respondenti tak, že výkonům postav v reklamách přidělují známky od 0 do 10 – absolutním vítězem je pak osobnost a postavička s nejvyšším průměrným výsledkem, vysvětlila agentura v tiskové zprávě.

Ivan Trojan jako vítěz kategorie Nejlepší herec/herečka v reklamě si letos od respondentů vysloužil známku 7,65.

Velmi těsně mu ale šlapal na paty Tomáš Jeřábek známý jako zlý bankéř z reklam AirBank, který se pyšní známkou 7,64. Jeho „bankovní“ kolega Tomáš Měcháček se umístil třetí s průměrným výsledkem 7,27.

Zajímavostí je, že Ivan Trojan je zejména miláčkem žen, kdyby se výzkumu účastnili jen muži, zvolili by za vítěze Tomáše Jeřábka. Současná herecká tvář Českých drah ale boduje také u věkové skupiny 15–24 let.

Větší rozdíly v hodnocení mezi muži a ženami panují ještě u Václava Vašáka, tváře letošní reklamní kampaně Radegastu. Toho ženy hodnotí o celý bod výš než muži, a umístil se v jejich hodnocení na třetím místě. Naopak shodné vnímání mají muži i ženy u pátého Václava Neckáře z reklamy Lidlu, připojila k výsledkům výzkumná agentura.

Sběr dat se uskutečnil letos na podzim a respondenti dostali k hodnocení reklamy z období září 2020 – srpen 2021. „Získali jsme odpovědi od osmi tisíc online respondentů, za což každému z nich patří obrovský dík. Zhodnotili necelou stovku známých osobností a 80 maskotů, kteří se v daném období objevili v téměř čtyř stovkách premiérových unikátních spotů,“ popsal Tomáš Hynčica, Ad Intel Business Director Nielsen Admosphere a zároveň jednatel Českého národního panelu.

Na vrchol žebříčku maskotů diváci poslali postavičky myšek z kampaně značky Madeta na sýr Romadur, které získaly průměrné hodnocení 7,59. Druhé místo patří kočce z reklam Whiskas, která se dočkala výsledku 7,50 a třetí místo obsadil tučňák ze spotu Kinder Pingui s hodnocením 7,45. Kategorie Nejlepší maskot byla letos vyhlášena vůbec poprvé za šest ročníků, které má výzkum za sebou.

Výzkum oblíbenosti herců a maskotů realizovaly společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve spolupráci s Asociací českých reklamních agentur a marketingové komunikace a Asociací komunikačních agentur na základě osmi tisíc online dotazníků od respondentů z reprezentativní populace Českého národního panelu starší 15 let. Respondenti hodnotili herce i maskoty v premiérových reklamách.


Video