Je pohodlnější a navíc v průzkumu si je víc než polovina cestujících přála, říkají dopraváci. Je špinavější a víc smrdí, jsou teď přesvědčeni cestující. Dělníci a bezdomovci v něm zanechávají nesmazatelné stopy. Ačkoli se v depech paní uklízečky s vysavačem činí, nestačí to.
"Když jedu na důležitou schůzku, raději si nesedám. Co si mám vybrat? Pohodlnější, teplejší, špinavější, nebo tvrdé, promrzlé, čisté?" shrnuje manažerka, která využívá MHD pravidelně.
Test redakce MF DNESČtrnáctka a devítka patří mezi tramvaje, na které by patřila razítka "největší čuně". Právě linky, které projíždějí centrem města, mají největší problém se špínou. Ve večerních hodinách už polstrované potahy bezohledně čpí do okolí. Asi nejhlubší ponor do problematiky tramvajových sedaček udělal přednedávnem mladý muž mířící po osmé večer do žižkovské hospody. "Když jsem dosedl, udělalo se mi zle. Sedačka byla totálně nacucaná močí. Okamžitě jsem vystřelil, ale bylo pozdě. Vůbec jsem netušil, co mám dělat. Ani do taxíku by mě nevzali. Musel jsem hodně zhluboka dýchat, aby se mi neobrátil žaludek naruby," vypráví mladík o hodně nepříjemné zkušenosti z tramvajovou devítkou. |
Otázka pro ředitele Martina Dvořáka: Při online rozhovoru pro iDNES.cz jste zmínil, že zkoušíte nové čalounění. Máte už vybráno? Kdy bude v tramvajích?
V rámci oprav a dodávek nových vozů byly zvoleny materiály, které dle našeho názoru odpovídají všem potřebám Dopravního podniku. V průběhu času zkoušíme nové materiály, které by odpovídaly zejména zvyšujícím se nárokům na čištění.
Důležitost pro cestující: 40 % |