Pro turisty a návštěvníky Prahy to však bývá pořádný šok.
I proto od ledna jezdí v nočních spojích hlídky strážníků. Dohlížejí na to, aby tu byl klid a zdarma se tu nenahřívali lidé bez domova. Jednou by měli i kontrolovat, zda mají u sebe cestující platnou jízdenku.
Test redakce MF DNESAnděl, Lazarská, Hlavní nádraží -něco jako Bermudský trojúhelník tramvajových zastávek, ve kterém místo parníků mizí civilizační návyky některých cestujících. Je pátek, noc se převalila přes půlnoc, u zastávky brzdí linka 59. Tahle jízda bude zase něco extra: na zádi se hlučně řehtá skupina opilých dívek, které nevrlým dospělým nutí vodku na kuráž, kolem dvou sedadel se obtáčejí klimbající bezdomovci. "Hej, pane, posuňte si ten strom!" burcuje mladík jednoho ze spáčů, který jede nocí ve společnosti cypřiše v omláceném květináči. Ta tramvaj páchne. Strašně - nakonec jeden z opilců, který přistoupil ve Vršovicích, intenzitu zápachu nevydrží. Vystoupit ven už je vážně nutné. Sakra, proč nebyl cestou vidět ani jeden jediný strážník? |
Otázka pro ředitele Martina Dvořáka: Myslíte si, že jsou noční spoje, kdy vždy jede jen jeden vůz, kapacitně dostačující? Proč není policejní hlídka v každém voze?
Vytíženost linek je pravidelně sledována. V případě, že dojde k nějakému skokovému trvalému nárůstu, situaci se přizpůsobíme. A proč nejezdí noční hlídka strážníků na všech linkách? To je asi otázka na městskou policii.
Důležitost pro cestující: 60 % |