V loňském roce přijali operátoři linky 112 přes dva a půl milionu hovorů, v průměru odbavili jeden hovor každých dvanáct vteřin. Nejvíce lidí volalo v lednu, nejméně pak v dubnu. K řešení mimořádných událostí na území Česka pak hasičské jednotky vyjížděly každé necelé tři minuty.
Evropský den tísňové linky 112 se slavil na mnoha místech po celé České republice - například v Praze, Plzni či Olomouci. Kromě informací o tísňové lince a její historii představil účastníkům i to, jak správně nahlásit mimořádnou událost a proč je zneužívání linky nebezpečné.
„Na operační středisko v Plzeňském kraji připadlo za loňský rok 139 949 hovorů. Z toho skutečných žádostí o pomoc bylo pouze necelých deset procent,“ ilustruje rozsah problému mluvčí plzeňských hasičů Petr Poncar.
Linka 112 slouží půl miliardě občanů. Jednotné evropské číslo tísňového volání bylo zavedeno v roce 1991 a jeho smyslem je poskytnout lidem v nouzi možnost se obrátit na záchranné složky, a to i při pobytu v zahraničí. Česká republika číslo přejala v roce 2004, když se stala členem Evropské unie.