- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No vzhledem k tomu, že průměrný pumpičkář jede tak 1,5m od krajnice a dalších 1,5 metru budu potřebovat k jeho objíždění, tak už mi moc silnice nezbyde...
Pak volat policii, ať si ho vyřeší za přestupek proti plynulosti provozu, cyklista nesmí jet tak aby jí narušoval, takže pokud nestíhá tempo provozu a není možné jej bezpečně (nově definovaně i vzdáleností) předjet, páchá přestupek.
Jezdím na kole už 65 let a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by byli předjíždějící řidiči vůči cyklistovi bezohlední. To nové pravidlo mi připadá nadbytečné a možná i nebezpečné, když se řidič předjíždějící cyklistu bude více starat o dodržení toho 1,5 metru než o protijedoucí vozidla. Když už to přijali, tak bych to doplnil výjimkou,že pokud řidič předjíždějící cyklistu nemůže z nějakého důvodu (úzká silnice, protijedoucí auta, nepřehledná zatáčka, cyklista jede příliš vlevo apod.) ten odstup 1,5 metru dodržet, tak musí zpomalit a zatroubit. Cyklista na to zatroubení zajede blíže ke kraji, přestane na chvíli kličkovat mezi výmoly a pak na bezpečné předjetí bude stačit i metrový odstup.
Buďte trochu tolerantní chlape!, Mně se stává několikrát týdně, že mě vyleká takový přílípavý řidič. Jsou to lidé, co se k ostatním tlačí moc blízko, A taky jsou to lidi úzkostlivě dodržující předpisy. Než by přejel čáru, radši se přitiskne. Konečně bude od nich pokoj.
Řidiči dražších aut, tj. bohatší a myslící předjíždějí 2 metry od kola, aby jezdce neohodili vodou nebo břečkou.
Já jim taky autem nelezu na jejich stezky.. Tak mě napadá - musím doplnit vodičku do ostřikovačů!!!!
Takže se tu veřejně přiznáváte, že jste zbabělý ubožáček, co si troufne na ostatní když ví, že ho chrání jeho plechovka a že může kdykoliv ujet? Hmm...
Myslím, že jsem k cyklistům tolerantní, ale vadí mně hlavně 2 věci:
1. nepoužívají cyklostezku, když vede souběžně
2. nečekané sjíždění z chodníku na vozovku - třeba když je červená na semaforu, tak najedou na chodník, pak po zelené na přechodu a zpět na silnici, často před jedoucí auto
To používání souběžné cyklostezky snad není povinné. Pamatuji, že Sněmovna tuto povinnost před několika lety zrušila, ale nevím, zda to třeba nevetoval Senát nebo prezident. Já jezdím raději po silnici, protože na cyklostezce bývá spousta chodců i s kočárky nebo se psy na šňůrách, bruslařů, dětí apod., takže na silnici mohu jet daleko rychleji a bezpečněji než na cyklostezce.
Myslím, že jsem k cyklistům tolerantní, ale vadí mně hlavně 2 věci:
1. nepoužívají cyklostezku, když vede souběžně
2. nečekané sjíždění z chodníku na vozovku - třeba když je červená na semaforu, tak najedou na chodník, pak po zelené na přechodu a zěpt na silnici, často před jedoucí auto
kdo chtěl a mohl, tak objížděl cylisty velkým obloukem už dnes. Komu to bylo jedno v minulosti, bude to jedno i v budoucnosti.
Nebude mu to jeno, protože lidi, co ohrožují cyklisty velkou blízkostí jsou naopak úzkostliví dodržovači pravidel. Prostě nepřejede přes plnou čáru, radši vyleká cyklistu.
Tak ještě by to chtělo donutit cyklisty, aby taky dodržovali dopravní pravidla.
Proč jezdí po silnici, když vedle mají cyklostezku?
Proč jezdí středem jízdního pruhu, když můžou jet u pravého kraje?
Proč musí jezdit vedle sebe a ne za sebou?
Proč se na každý světelný křižovatce musí nacpat zprava dopředu, aby je pak všichni museli zas předjíždět?
Když vidím, že je někde za mnou kolař na křižovatce, dám co co nejvíce k obrubníku, aby neprojel, krása pozorovat v zrcátku jak za autem supí ))))
Pod Vyšehradskou skálou na Výtoni budou muset probourat kvůli cyklistům kus tunelu a historického opevnění , včetně skály. Jinak se budou tvořit kolony až do Komořan v jednom směru .
V opačném směru bude kolona zasahovat až k mostu Barikádníku.
„Není možné paušalizovat a hodit cyklisty do jednoho pytle,“ oponoval jí poslanec, bývalý předseda lidovců Marek Výborný.
To ani ridice, ty hn*pe.