Diskuze
Poplují po řece Moravě tankery? Stát zjišťuje smysluplnost průplavu
Děkujeme za pochopení.
M67a40r25t29i39n 48K34o71u21t32n71i30k
Tak nevím, na baťův kanál můžou malá plavidla a to ještě minimální rychlostí plavby, kvůli podemílání břehů a s minimálním ponorem, to co může plout od Přelouče po Labi by tady uvízlo a navíc je to samý nesplavněný jez, úseky mezi sebou nejsou vzájemně propojeny funkčními stavidly, prostě megautopie pár bláznů co sosají dotace, nevím jak bych reagoval, kdybych v otrokovicích na baťově uviděl říční nákladní loď, asi bych si myslel něco o fantasmagorech
T33o14m49á29š 87K91o30l87a38ř92í29k
Oficiální odhady hovoří, že cena vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe by měla být 230 milard Kč, novináři to rádi zaokrouhlují na 300 miliard. Ale právě čtu, že 6 km nového metra A v Praze bude stát přes 22 milard Kč (http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/evropska-unie-posle-na-dostavbu-prazskeho-metra-7-4-miliardy-953275). Za tyto peníze by získal náš stát spojení s Dunajem výstavbou vodní cesty mezi Hodonínem a Bratislavou nebo by se Ostrava napojila na Oderskou vodní cestu
M19i40c62h19a53l 72P21a51v61l65á31t
To by bylo bezva. A za kolik stoleti se to podle Vas zaplati?
J10a46n 68B20e39n72e32š
Není možné napsat vše, co k tomuto tématu existuje,proto jen ve zkratce. Všechny dopravní prostředky by se měly doplňovat, tedyvodní, silniční, železniční a letecká. Nejsem fanatický zastánce této stavby,ale po prostudování všech + a – si nemyslím, že to je utopie. Prostudovánínetrvalo týden, měsíc, ale několik měsíců, než se prokoušete studiemi, faktyatd. Republika by mohla velice výhodně čerpat z tranzitu Asie x Evropa.Jsme přece jenom země orientovaná na export a místním podnikům by to taképomohlo. Navíc tento vodní koridor není jednoúčelová stavba!!!! Velmi často seskloňuje rychlost přepravy k cílovým zákazníkům, užívá se pojem „Just intime“. Mrzí mě, že se to špatně překládá a správný překlad je „Právěv čas“!!! A při dnešní logistice to není problém. A teď k samotnémuvodnímu koridoru. V době výstavby železnice, taky všichni nadávali, že toje zbytečné atd. Opak byl pravdou, podél železnice začaly vznikat průmyslovépodniky a celá Morava začala zkvétat. Hodně mě mrzí, že se vytahují stále penízea uvádí se jedna celková částka, která bude rozdělena do období 10-15 let,záleží podle postupu výstavby. Navíc 85% proplatí EU, a věřte, že EU podporujetyto druhy dopravy!! Takže kdo umí počítat, tak mu vyjde roční platba navýstavbu ze státního rozpočtu cca 1-2 mld Kč. Opravdu je to tak strašnáčástka??? Navíc by byla práce pro hodně lidí a rozběhla by se ekonomika.Nejdříve je nutné si prostudovat fakta a potom tady dávat komentáře. Brzdírozvoj obcí, no někde asi ano, ale myslím, že vodní koridor je pro dané obcelepší, než nějakej hyper super market a podobně.
J56a42n 63Č46e27k44a54l
přepravy Asie-Evropa že by jezdily napříč Evropou severojižně? Máte asi trochu křivý globus...
D40a25v46i32d 39K64a73z20i15l
Není to špatný nápad. Jen by to nemělo stát 300 miliard. Při dnešní nezaměstnanosti by se to mohlo kopat ručně. Stát stejně platí dávky tak by se mohli lidé zapojit. I kdyby měli kopat za 30 tis.měsíčně. A kdyby se to nepovedlo tak by to zase zasypali. Rozhodně by si udrželi pracovní návyky.
J88a75n 38Č80e97k10a80l
ježiš, neříkejte to nahlas, nebo s toho ještě někdo chytí...
J63a12k13u12b 60R76y61š57á64n80e59k
no ikdyž tady vidím spíše kritiku tak tento projekt mi příjde jako jeden zmála opravdu zajímavý
A65n71t22o28n64í76n 42K94o14l39á36ř
A nakonec si někde někdo postaví hlavu a jeden jez se neudělá, protože nějaký zelený šílenec se bude stále odvolávat a vše bude v pr... Nedodělaný úsek dálnice se dá nějak objet, nesplavněný kus řeky ne.
J65a36n 35K62o31m63á43r51e57k
já naopak jsem přívržencem studie o proveditelnosti studie o proveditelnosti kanálu
T42o82m37á62š 42K50o73l78a47ř84í74k
Jsem rád, že se vede takto bohatá diskuse, nicméně vidím, že jsou to stále ty samé pochyby jako "co se po tom kanále bude vozit?", "kde se vezme voda na jeho provoz", "kolik to bude stát a kde se na to vezmou peníze?" atd. atd. Z tohoto důvodu, aby existovaly i fundované odpovědi na tyto podstatné otázky, jsme před pár lety zřídily webové stránky http://www.d-o-l.cz , konkrétně odpovědi na tyto otázky najdete tady: http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq
Základní odpověď, která není v ČR takřka známa: V moderních evropských státech existují vnitrozemské vodní cesty jako základ dopravy stejně tak jako silnice a železnice (např. Belgie, Francie, Nizozemí, Německo, Švýcarsko, Rakousko, severní Itálie atd.). I v Belgii mají těžké podmínky pro stavbu vodních cest podobné těm našim (členitý terén, kopce, nevodnaté řeky) a přes to všechno zvládli vybudovat více než 2 000 km vodních cest. V ČR máme vodních cest kolem 500 km a z toho ta hlavní část Labsko-vltavská vodní cesta je bohužel čast roku nesplavná u hranic s Německem, neboli se dá říci, že i když by náš stát k efektivnímu rozložení dopravy mezi jednotlivé dopravní módy potřeboval funkční vnitrozemskou vodní dopravu, tak ji dnes nemáme
J73a82n 23Č54e43k75a57l
nějak jste zapomněl na to, že Belgie, Holandsko a spol jsou U MOŘE!!
Má smysl něco přeložit v přístavu na malou loď a vézt 100km, ale ne to na ní vozit napříč kontinentem...
T73o13m65a14s 75N79o37v45o76t76n96y
Dejte už s tím nesmyslem pokoj, objeví se to co pár let, aby si zase znovu pár lidí nahrabalo na těchto studiích nějakou tu dotaci a pak je zase chvíli klid. Ale obávám se, že při těch hloupostech, které padají z evropských byrokratů, by to ještě mohlo i projít.
M22i33l26a82n 43D59v84o24ř13á62k
Hádejte, kudy jezdí všechno zboží z Číny do ČR. Přes Hamburk. A proč? Protože je to nejlevnější. Je levnější objet celou evropu než např. přeložit na říční loď a vézt třeba do Bratislavy a to i pro Slováky. Je to levnější než přeložit v Terstu na vlak a přivízt do ČR. Nějakej kanál na Moravě na tom nic nezmění.
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda
Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...
ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy
Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...
Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak
Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....
Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně
Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...