Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zvládli finančníky i pivaře, teď poradí vládě s radarem

  11:43aktualizováno  11:43
Uvnitř: AUDIO - Tomáš Klvaňa už nebude na přesvědčování veřejnosti o potřebnosti radaru v Brdech sám. Vláda vybrala agenturu, která se postará o informační kampaň. AMI Communications zajišťovala public relations při zasedání Mezinárodního měnového fondu v Praze, pracovala i pro firmy vyrábějící žvýkačky či pivo.

Srozumitelné a jasné informace o radaru pro občany - to je hlavní úkol PR agentury, kterou vybrala vláda. Ilustrační foto. | foto: Radek CihlaMF DNES

PR agentura AMI Communication byla vybrána z pěti uchazečů. "Rozhodli jsme se tak jako spousta jiných institucí a firem najmout si na podporu komunikace s veřejností agenturu, která s tím má zkušenosti," vysvětlila iDNES.cz Lucie Mrázová z Úřadu vlády.

AMI Communications by měla vládě pomoct především s uspořádáním informačního turné po Česku, s vydáváním brožurek a komunikací s novináři.

"O konkrétních krocích se teprve budeme domlouvat. Předložili jsme několik návrhů a záleží na rozhodnutí vlády, které z nich se rozhodne využít. Předpokládáme, že naše pomoc půjde od strategie až po jednotlivosti, jako je například formulace informací v letáčcích," uvedl ředitel agentury Milan Hejl.

Od vlády by profesionální "píáristé" měli dostat do dvou milionů. Celkový rozpočet na kampaň podle Klvani není ještě hotov, měl by se ale pohybovat mezi 12 až 15 miliony korun.

Lidé z Podbrdí si opakovaně stěžují, že s nimi vláda nejedná o radaru přímo, ale přes prostředníka. Agentura AMI Communications předem upozorňuje, že nebude dalším mezičlánkem, její úkol bude jiný.

"Naše pomoc bude spočívat v tom, že se budeme snažit poradit cesty, jak oslovit co nejvíce lidí, jak sestavit informační materiály, aby se z nich lidé dozvěděli co nejvíce informací, nebo jakým způsobem je sdělit," vysvětlil Hejl.

Podle něj je ve světě naprosto běžné, že si firmy, ale i vládní a státní instituce najímají poradce. "Nikdo se dnes už nepodivuje, že si subjekty najímají právníky nebo finanční poradce. Stejný případ jsou PR agentury, které spolupracují s jejich tiskovými odbory," podotkl Hejl.

Postup vlády kritizuje ČSSD
ČSSD navrhuje vládě, aby sama více komunikovala s občany i opozicí.
"Chápeme, že se vládě dlouhodobě nedaří přesvědčit naše občany o prospěšnosti umístit americký radar na českém území, ale najímání si marketingové agentury či využívání služeb vládního zmocněnce pro radar Tomáše Klvani odhalují spíše slabost argumentů současné vlády ve prospěch umístění části systému protiraketové obrany USA," říká Antonín Seďa, místopředseda Výboru pro obranu a mluvčí ČSSD pro obranu.
 
Podle ČSSD nemají nedostatek informací pouze sami občané z obcí, které sousedí s vybraným místem pro stavbu radaru, ale dokonce ani samotní zákonodárci.

"Dlouhodobě požadujeme rozumné informace o potřebnosti vybudovat takovýto systém na našem území. Pokud vláda si vláda ke komunikaci s občany vybrala firmu, pak sociální demokraté nevidí jediný důvod proti vypsání celostátního referenda o umístění radarové základny USA na našem území," vysvětlil Seďa.
 
Pokud vláda nepřistoupí na rozhodnutí o radaru v referendu, bude ČSSD pokládat najmutí PR agentury pouze za jasný prostředek lobování současné vlády ve prospěch výstavby radaru GBR. Sociální demokraté jsou totiž přesvědčeni, že podporu veřejnosti pro radar si nelze koupit.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Muž načerno oplotil městský pozemek a přeťal pěšinu, lidé protestují marně

Loni v létě si Jiří Marák při stavbě domu v prostějovské místní části Domamyslice postavil také plot u přilehlého Čechovického náhonu. Oplocení vybudoval na...  celý článek

Dálnice D49 Fryšták - Lípa I. a II. etapa
Silničáři plánují dálnici kolem Zlína, lidé z Kostelce požadují tunel

Ačkoliv se silničářům stále nedaří spustit výstavbu dálnice D49 z Hulína do Fryštáku, plánují už také její pokračování do Lípy, při kterém má vzniknout i nový...  celý článek

Kolem poloviny studentů na školách ve městě Drammen má jiný mateřský jazyk než...
Učitelé mají smůlu. Víc než miliarda z kariérního řádu půjde na inkluzi

Velká část peněz určených na neschválený kariérní řád, konkrétně více než miliarda korun, poputuje nakonec příští rok na inkluzi. V úterý o tom podle zjištění...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.