Nikdo z řidičů, kteří v kritické době jeli na silnici mezi Dubinou a Kyselkou, nebyl zraněn.
Silničáři se o zátarasu dozvěděli před devatenáctou hodinou. "K překážce na silnici přijel jako první sypací vůz, který ošetřoval komunikaci z Karlových Varů do Kyselky," řekl Miroslav Toman z karlovarské správy a údržby silnic.
Sypač s radlicí odsunul hromady kamení, aby byla silnice průjezdná alespoň v jednom pruhu. Silničáři řídili dopravu, dokud úsek neosadili dopravními značkami.
Zával musela ze silnice odstranit těžká technika. Silničáři odhadují, že autojeřáb s kolovým nakladačem naložil na nákladní vůz Liaz přibližně čtyřicet až padesát tun zvětralé skály.
"Nebyla to žádná hromádka písku," popsal Toman. Balvany naplnily přes deset nákladních aut.
Zvětralá skála se podle silničářů odlomila vlivem dešťů a eroze. Jako jednu z příčin, které vedly ke zřícení skály vidí starosta Kyselky Josef Janát v nákladní dopravě. Kamiony vozí ze stáčírny v Kyselce minerálky.
"Denně projede mezi Karlovými Vary a Kyselkou osmdesát až sto kamionů. Některé jsou přetížené. Otřesy, které na silnici vznikají, přispívají k nestabilitě skály," řekl starosta. Hlavní vinu však má podle něj počasí.
Silničáři odklízejí tuny skály, která se zřítila na silnici mezi obcemi Dubina a Kyselka na Karlovarsku, 15. ledna 2004 |