Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zvěst o sežrání strýce Kim Čong-una je fáma. Senzace pochází z blogu

  18:09aktualizováno  18:09
Zpráva o tom, že severokorejský vůdce Kim Čong-un nechal svého strýce zaživa roztrhat psy, pochází z čínského satirického blogu. Fáma, která se světovými médii šířila jako lavina, se navíc na webu objevila den před tím, než popravu potvrdila severokorejská agentura KCNA.

Severokorejský vůdce Kim Čong-un a jeho strýc Čang Song-tchek během vojenské přehlídky 16. února 2012. | foto: AP

Hrůzostrašnou verzi popravy někdejšího mocného muže, který Kim Čong-unovi pomáhal s upevňováním moci, poprvé přinesl hongkongský bulvární deník Wen Wej Pcho. Původ zprávy si ovšem nechal pro sebe, uvedla britská BBC

Podle neověřené informace byl nahý Čang spolu s pěti komplici zamčen v kleci se smečkou 120 zdivočelých psů. Všech šest "odsouzených" pak podle zmíněného deníku psi sežrali zaživa.

Experti sice zprávu označili za nepravděpodobnou, ale současně ji odmítli zcela vyloučit. Nyní se ukázalo, že senzační zvěst pocházela z čínské sociální sítě Tencent Weibo, kde uživatelé zveřejňují satirické příspěvky s nádechem senzace. Samotný tweet někdo zveřejnil 11. prosince a návštěvníci stránek jej zobrazili skoro 300 tisíckrát.

Podle oficiální verze byl sedmašedesátiletý Čang zastřelen. Ještě před tím vydal severokorejský režim prohlášení, v němž strýce Kim Čong-una nazval "ohavným vyvrhelem, který je horší než pes."

Severní Korea popravila Kimova strýce:

Autor:


Témata: Kim Čong-un, poprava


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.