"ČSSD je náš významný zákazník a zájmem naší agentury bylo, aby se jí zrušení kampaně dotklo co nejméně," říká Jaromír Soukup, majitel společnosti Médea, která sociální demokracii už léta zařizuje vše od inzerátů v novinách až po billboardy u dálnic.
Šéf sociálnědemokratické kampaně Jaroslav Tvrdík nechce prozradit, kolik úsilí stálo vyjednat straně takovou výhodu. "To je naše interní záležitost," říká.
ODS nemá nikoho, jako je Médea, kdo by pro ni udělal celou kampaň "na klíč". I tak se jí podařilo vyjednat dobré podmínky s jednotlivými agenturami a majiteli billboardových ploch. "Domluvili jsme se, že plnění přesuneme na jaro," říká tiskový mluvčí ODS Martin Kupka.
Straně se zkrátka podařilo přesvědčit agentury, že stáhnou během pár dní své billboardy a inzeráty a vyvěsí je zas až na jaře, pár týdnů před volbami. Kdyby ODS nevyšly agentury vstříc, čekaly by ji složité počty. Kvůli podzimním volbám si totiž strana vzala stopadesátimilionový úvěr a v pokladně už jí zbývají jen desítky milionů korun.
Velké náklady se stornovanou kampaní nakonec neměla ani TOP 09. Té se zas podařilo prodat většinu inzertních ploch svým podporovatelům.
Nejvíc tak na Paroubkově nápadu posunout volby prodělala KDU-ČSL. Ta nyní nemá z čeho splácet 25milionový úvěr a musí zásadně škrtat ve stranickém rozpočtu.