Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zrod parlamentní televize je nejistý

  11:13aktualizováno  11:13
Přípravu nové parlamentní televize 24.cz zatím provází v zákonodárném sboru nejistota. Zástupci obou komor parlamentu už dříve dali najevo, že se tomuto vysílání nebrání a uvítali by je. Podle nich však provozovatelé TV vystupují neprofesionálně a stále existuje řada právních nejasností.

Nová stanice chce spustit zkušební provoz už 28. října a řádné vysílání kolem 17. listopadu.

Stanici provozuje společnost Region Media. Program naleznou zájemci v nabídce satelitní sítě UPC Direct a v kabelových sítí v nabídce mini UPC. - více zde

V počáteční fázi by měl program 24.cz spočívat v nekomentovaných přímých přenosech a záznamech z jednání sněmovny, podle zájmu se bude program dále rozšiřovat.

Podle předsedy Senátu Petra Pitharta brání zahájení provozu televize to, že se zástupci parlamentu zatím nesetkali s nikým, kdo by měl licenci k provozování takového vysílání. "První kontakty se zájemci nesvědčily o jejich dostatečné profesionalitě," poznamenal.

Senát má podle něj na projektu přenosů z parlamentu zájem. "Jsme přesvědčeni, že nám to může jenom pomoct. Ale musíme mít jistotu, že to prostě dělají lidé, kteří vědí, o co jde," řekl Pithart.

Zaorálek: Nemáme ještě žádnou smlouvu
Podle předsedy sněmovny Lubomíra Zaorálka ještě není ani uzavřena žádná smlouva. "V této chvíli ještě nemáme v rukou nějakou podobu smlouvy, ve které by byla dohoda mezi oběma stranami. Je to v rukou právníků a je to spíše problém, který musí být nejdříve vyřešen na této úrovni," uvedl.

Podle něj je problém v tom, k čemu se sněmovna může a nemůže zavazovat. "Problémy vznikají kolem toho, že z principu věci nemůžeme žádnou podobnou televizi financovat. My si musíme přesně vyjasnit, co je její role a co může sněmovna nabídnout."

Poslanci podle něj nemají zájem vytvoření parlamentní televize blokovat, ale "forma dohody a podoba smlouvy musí odpovídat tomu, co sněmovna může z povahy věci přijmout jako závazek".

"My prostě nemůžeme preferovat nějaký jeden soukromý subjekt vůči druhému a pomáhat mu nějakým způsobem v tom, aby tady takovou televizi rozjel," dodal Zaorálek.

Leoš Pohl ze společnosti Region Media v září řekl, že projekt parlamentní televizní stanice má několik etap, jejichž start je závislý na míře zapojení jednotlivých orgánů státní a veřejné správy do vysílání.

"V družicové a kabelové verzi je možno program charakterizovat jako nízkorozpočtový, pohybující se řádově v několika desítkách milionů korun," uvedl.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prostějovská radnice.
Prostějov zůstává bez tajemnice, vítězka tendru se neshodla s primátorkou

Magistrátu v Prostějově se napoprvé nepodařilo obsadit uvolněné místo tajemníka, přestože z výběrového řízení vzešla vítězná kandidátka. Ta porazila další dva...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.