Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Počet obětí zříceného tunelu u Tokia stoupá, většina těl je ohořelá

  7:05aktualizováno  11:21
Neštěstí, při němž se v neděli nedaleko Tokia zřítil na projíždějící automobily strop tunelu, už si vyžádalo nejméně devět životů. Napsala to japonská agentura Kjódó poté, co se záchranáři dostali přes betonové kvádry k troskám dalších aut. Jde o nejhorší nehodu tohoto druhu v Japonsku od roku 1996.

Osm z devíti nalezených těl bylo ohořelých, řekl médiím mluvčí dálniční policie. Připomněl, že prvních pět obětí našli záchranáři v minibusu, údajně se jednalo o tři muže a dvě ženy ve věku mezi 20 a 30 roky. Šestým mrtvým byl řidič kamionu a zatím posledními nalezenými oběťmi jsou dvě ženy a muž v osobním autě.

Asi šedesátimetrová sekce stropu tunelu Sasago spadla v neděli v osm hodin ráno místního času (o sobotní půlnoci SEČ) na projíždějící automobily. Zřícené betonové panely byly asi dvacet centimetrů silné. Některá z aut začala hořet, podle původních zpráv bylo uvnitř tunelu asi 25 vozů (jak velký úsek se propadl, čtěte zde).

Tunel o délce necelých pět kilometrů se nachází v prefektuře Jamanaši a od
Tokia je vzdálen asi 80 kilometrů. Spojuje metropoli s Nagojou nebo také s horou Fudži. Jde o velmi vytíženou silniční trasu mezi východem a západem Japonska.

Fotogalerie

Provozovatel trasy ani vyšetřovatelé zatím přesnou příčinu neštěstí neznají, ale spekuluje se o tom, že na vině je prostě stáří. Tunel byl postaven v 70. letech minulého století a je možné, že už nevydržely ocelové pruty, jež zpevňují betonové panely.

V každém případě teď vláda nařídila okamžitou inspekci silničních tunelů
podobné konstrukce a stáří po celé zemi a policie zahájila intenzivní vyšetřování tragédie.

Zaměřuje se mimo jiné i na to, jak se něco takového mohlo stát pouhé dva měsíce po poslední inspekci tunelu. Japonská média v této souvislosti uvedla, že kontrola tunelů bývá zpravidla jen zraková, případně akustická. Jejím cílem je odhalit případné praskliny či další závady, ovšem pevnost ocelových prutů se takhle rozhodně nezjistí.

Úřady zatím nejsou schopny říci, jak dlouho bude muset tunel Sasago zůstat zavřený. Jisté je jen to, že jeho uzavírka způsobí velké dopravní zácpy v Tokiu a okolí.

Nedělní událost byla nejhorším neštěstím tohoto druhu v Japonsku od roku
1996, kdy se zřítil tunel, padající trosky rozdrtily automobily a jeden autobus a zahynulo 20 lidí.

Japonsko má rozsáhlou a dobře udržovanou dálniční síť, která vede hornatým terénem a zahrnuje tisíce tunelů. Dálnicemi denně projíždějí miliony automobilů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravní zácpy na vjezdu do Doveru, které přístav trápily loni v létě.
Brexit ochromí dopravu přes La Manche, Dover se děsí obřích kolon

Vystoupení Británie z Evropské unie ovlivní celou řadu obchodních sfér i životy obyčejných lidí. Velké problémy očekávají provozovatelé přístavu v britském...  celý článek

Lídr SPÖ Christian Kern během předvolební kampaně.
Sociální demokraté poskočili v rakouských volbách na druhé místo

Sociální demokraté kancléře Christiana Kerna skončili v nedělních předčasných parlamentních volbách v Rakousku na druhém a nikoliv až na třetím, jak se zdálo z...  celý článek

Ilustrační snímek
Loutky Si Ťin-pchinga i podnikatelská esa. Kdo určuje směr moderní Číny?

Čínu už za pár dní čeká další sjezd Komunistické strany. Server CNN u této příležitosti oslovil desítku expertů a sestavil žebříček pěti nejvlivnějších lidí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.