Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Počet obětí zříceného tunelu u Tokia stoupá, většina těl je ohořelá

  7:05aktualizováno  11:21
Neštěstí, při němž se v neděli nedaleko Tokia zřítil na projíždějící automobily strop tunelu, už si vyžádalo nejméně devět životů. Napsala to japonská agentura Kjódó poté, co se záchranáři dostali přes betonové kvádry k troskám dalších aut. Jde o nejhorší nehodu tohoto druhu v Japonsku od roku 1996.

Osm z devíti nalezených těl bylo ohořelých, řekl médiím mluvčí dálniční policie. Připomněl, že prvních pět obětí našli záchranáři v minibusu, údajně se jednalo o tři muže a dvě ženy ve věku mezi 20 a 30 roky. Šestým mrtvým byl řidič kamionu a zatím posledními nalezenými oběťmi jsou dvě ženy a muž v osobním autě.

Asi šedesátimetrová sekce stropu tunelu Sasago spadla v neděli v osm hodin ráno místního času (o sobotní půlnoci SEČ) na projíždějící automobily. Zřícené betonové panely byly asi dvacet centimetrů silné. Některá z aut začala hořet, podle původních zpráv bylo uvnitř tunelu asi 25 vozů (jak velký úsek se propadl, čtěte zde).

Tunel o délce necelých pět kilometrů se nachází v prefektuře Jamanaši a od
Tokia je vzdálen asi 80 kilometrů. Spojuje metropoli s Nagojou nebo také s horou Fudži. Jde o velmi vytíženou silniční trasu mezi východem a západem Japonska.

Fotogalerie

Provozovatel trasy ani vyšetřovatelé zatím přesnou příčinu neštěstí neznají, ale spekuluje se o tom, že na vině je prostě stáří. Tunel byl postaven v 70. letech minulého století a je možné, že už nevydržely ocelové pruty, jež zpevňují betonové panely.

V každém případě teď vláda nařídila okamžitou inspekci silničních tunelů
podobné konstrukce a stáří po celé zemi a policie zahájila intenzivní vyšetřování tragédie.

Zaměřuje se mimo jiné i na to, jak se něco takového mohlo stát pouhé dva měsíce po poslední inspekci tunelu. Japonská média v této souvislosti uvedla, že kontrola tunelů bývá zpravidla jen zraková, případně akustická. Jejím cílem je odhalit případné praskliny či další závady, ovšem pevnost ocelových prutů se takhle rozhodně nezjistí.

Úřady zatím nejsou schopny říci, jak dlouho bude muset tunel Sasago zůstat zavřený. Jisté je jen to, že jeho uzavírka způsobí velké dopravní zácpy v Tokiu a okolí.

Nedělní událost byla nejhorším neštěstím tohoto druhu v Japonsku od roku
1996, kdy se zřítil tunel, padající trosky rozdrtily automobily a jeden autobus a zahynulo 20 lidí.

Japonsko má rozsáhlou a dobře udržovanou dálniční síť, která vede hornatým terénem a zahrnuje tisíce tunelů. Dálnicemi denně projíždějí miliony automobilů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Monument republiky na istanbulském náměstí Taksim. V čele sousoší stojí...
V Turecku přibývá útoků na sochy Atatürka. Nařídil mi to Bůh, řekl vandal

V Turecku přibývá útoků na sochy zakladatele moderní republiky Mustafa Kemala Atatürka. Na konci července se muž se srpem v ruce snažil zničit sochu ve městě...  celý článek

Muslimská komunita v Ripollu vyjádřila soustrast blízkým obětí teroristických...
Islám, náboženství míru. Charlie Hebdo provokuje obálkou s oběťmi útoků

Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo si svým středečním vydáním proti sobě opět poštval nejen muslimy. Karikaturou na obálce připomněl nedávný útok...  celý článek

Kim Wallová na archivním snímku
Torzo těla patří novinářce z ponorky, oznámila dánská mordparta

Torzo těla bez hlavy nalezené v pondělí na jihu dánské metropole Kodaně patří pohřešované švédské novinářce. Po testech DNA to oznámila dánská policie....  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.