Podle informací serveru novinky.cz bude narušení vysílacího schématu pro Primu dobrou záminkou, aby elegantně vycouvala z neúspěšného souboje s televizí Nova a začátek zpráv vrátila na původních 19 hodin.
Mluvčí Primy Ladislav Pavlík včera připustil, že televize není se sledovaností příliš spokojena. Nechtěl však potvrdit, že by se po fotbalovém mistrovství znovu měnil jejich čas. "Ještě nevíme, jaké pak bude vysílací schéma. Ale diváky chceme přilákat zlepšováním kvality, nikoliv posouváním času," řekl Pavlík.
Prima svůj boj s Novou prohrává už několik týdnů. Na novácké Televizní noviny se každý den dívá až o dva miliony víc lidí. Poté, co Prima v únoru nasadila svou relaci přímo proti Nově v půl osmé, ubyla jí téměř polovina diváků.
Nový šéfredaktor zpravodajství Pavel Zuna, který dříve působil právě na konkurenční Nově, se tváří sebevědomě. "Nejde nám jen o sledovanost zpráv. Mezi půl osmou a osmou se na Primu dívá víc lidí než dříve, a to je úspěch," prohlásil Zuna. Dříve v tu dobu běžely reprízy zahraničních seriálů. Zuna argumentuje i tím, že zprávy na Nově mají dnes nižší sledovanost než v době, kdy je vedl on. To považuje za svůj úspěch.
Co bude se Zunou?
Nízká sledovanost zpráv na Primě přesto vzbuzuje dohady o dalším osudu šéfredaktora Zuny. Prima opakovaně popírá, že by mu hrozil vyhazov, a odmítá i to, že s neúspěchem zpráv souvisí nedávné odvolání výkonného ředitele Petra Chajdy. - rozhovor Na roli Primy jsem měl jiný názor čtěte zde
O tom, že Zuna na Primě skončí, spekulují média už delší dobu, teď se dokonce objevila informace, že přestoupí do čela nové digitální televize TV Barrandov. Zuna to popírá. - čtěte Z Primy neodcházím, dementuje Zuna zprávu z bulváru Nespokojenost s výsledkem sledování Zpráv TV Prima vyjádřil také její generální ředitel Marek Singer. Podle něj jsou pro to dva důvody. Ačkoli kampaň byla postavena na sloganu "uvidíte více", nebylo lidem přesně řečeno, co navíc uvidí, a lidé tak za sloganem hledali ledasco. "Zprávy byly určitým způsobem vymyšleny, jak mají fungovat, v čem mají být jiné. Ale ta odlišnost nebyla lidem vysvětlena," řekl Singer ČTK.
. Chyba se stala v kampani, říká nový ředitel
Druhý faktor je pak čas vysílání. Nyní tedy hodlá Prima sledovanost podpořit. "Je to kampaň a spousta exekutivních věcí," podotkl ředitel. Neuvedl ale, zda se televize uchýlí k vysílacím časům 18:00 a 20:45.