Novou grafiku dostanou téměř všechny pořady digitální "čtyřiadvacítky". Události se například přebarví ze současné bordó do ledově šedivé a z jediného vydání se rozšíří na pět, od Ranních událostí přes polední a odpolední po Noční.
"Šedivá barva má diváky upozornit, že sleduje jiné, než obvyklé zprávy a nebude ho rušit při sledování," vysvětlil kreativec ČT Alan Záruba.
Dosavadní modrá je jen provizorium, relace se kvůli rekonstrukci studia vysílá z jiného pracoviště.
ČT24 mění grafiku v souvislosti se změnami, kterými stanice prochází po dvou letech od zahájení vysílání. Každý pořad bude mít v levém rohu obrazovky logo, nad ním bude prostor pro infografiku, která dosud byla na pozadí, za moderátorem.
"Chceme upřednostnit živý, aktuální obraz," uvedl Záruba novinku, na které on a tým Pavly Hromkové z Centra vizuální prezentace ČT pracovali tři čtvrtě roku. "Role grafiky ve zpravodajství významně roste," doplnil ředitel ČT24 Milan Fridrich.
Od nového roku na veřejnoprávním zpravodajském kanále přibude nový diskuzní pořad, kontaktní Hyde park. Začínat bude ve 20:10, končit v 21 hodin. "Myslím, že takový pořad na českých televizích není. Bude reagovat na aktuální události a hosté budou konfrontováni s aktéry, kterých se přímo dotýkají," uvedl Fridrich.
Hyde park bude také postaven na kontaktu s diváky, kteří do něj budou moct vstupovat živými telefonáty, přes SMS a sociální sítě Facebook nebo Twitter.
O změnách, kterými veřejnoprávní televize od Nového roku projde, diskutoval šéf ČT24 se čtenáři iDNES.cz ve středu. Slíbil, že ačkoliv musel zúžit tým svých lidí a zkrátit živé vysílání, na kvalitě to znát nebude. "Od ledna bude zpravodajství modernější," ubezpečil Milan Fridrich. - celý on-line chat čtěte zde