Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČTK přinesla chybnou informaci o zadržení inspektorů OBSE na Ukrajině

  11:27aktualizováno  11:27
Zpráva o zadržení skupiny vojenských inspektorů Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) ve východoukrajinském Slavjansku, kterou v neděli ráno publikovala Česká tisková kancelář, není pravdivá. Informaci převzala některá media včetně iDNES.cz. Za zveřejnění chybné zprávy se redakce omlouvá.

Ukrajinští vojáci se seřadili nedaleko Slavjansku. Z města v noci na sobotu utekla většina proruských separatistů a nad radnicí odpoledne zavlála ukrajinská vlajka. (5. července 2014) | foto: AP

V zadrženém týmu měli být i Češi, a také inspektoři z Dánska, Polska, Německa a Švédska. Česká tisková kancelář to uvedla s odvoláním na ukrajinskou agentura Unian, která v noci na neděli údajně oznámila, že Kyjev usiluje o propuštění zadržených lidí.

Redakce iDNES.cz se ihned obrátila na české ministerstvo zahraničí a obrany s žádostí o informace, ani jeden z úřadů ale nereagoval. ČTK později zprávu stornovala. „Jde o neaktuální informaci chybně zveřejněnou zahraničním zdrojem,“ uvedla. Více se k tomu zástupci ČTK vyjadřovat nechtěli.

Že žádné komplikace při misi OBSE na Ukrajině nenastaly, sdělil České televizi zástupce velvyslance České republiky na Ukrajině Pavel Buček.

Vojenští inspektoři dohlížejí na východě Ukrajiny na dodržování příměří. Podle webových stránek OBSE členové speciální kontrolní mise dorazili na Štědrý den do obce Kominternove, která leží 92 kilometrů na jih od Doněcku. Chtěli zjistit, zda se zde zdržují ozbrojení separatisté z takzvané Doněcké lidové republiky.

V minulosti byli inspektoři skutečně na východní Ukrajině zadrženi. Jedním z nich byl i důstojník Josef Přerovský (více o tomto případu čtěte zde). Na letišti v Berlíně, kam po propuštění přiletěl, ho přivítal osobně ministr obrany Martin Stropnický (ANO).

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.