Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zpověď piráta silnic

  1:00aktualizováno  1:00
Přesně před rokem jsem se probudil do jiného světa. První prázdninovou sobotu jsem vstal celkem brzy, dal si k snídani loupák a kakao, došel do garáže pro auto a vyrazil na venkov k rodičům. A všechno kolem mě bylo najednou mnohem pomalejší.
Ministerstvo dopravy i policie na zákon kašle a z bodového systému se v jejich péči stala fraška.

Ministerstvo dopravy i policie na zákon kašle a z bodového systému se v jejich péči stala fraška. | foto: Profimedia.cz

Na pražské magistrále jezdila auta ve dvoustupech vzorně vedle sebe – všechna tak pětačtyřicítkou.

Na dálnici směrem na Hradec mohla škodovka stopětka pohodlně předjet luxusní Audi A8. Řidič-stopětkař byl totiž nejspíš duší rebel a jel pět kilometrů nad povolenou rychlost, zatímco řidič-audista měl zjevně nastavenou konstantní rychlost, pro jistotu o pět nižší, než se smí.

Efekt byl strhující. Jel jsem, oči upřené na tachometr, a hlídal si, abych náhodou nepřekročil limit o pár kilometrů. Zpátky to samé.

Pak se to začalo pomalu horšit. Nejdřív moji kolegové nachytali policejního prezidenta, jak má bodový systém "na háku" a jezdí do práce sto sedmdesát – body nebody.

Najednou jsem si uvědomil, že jsem za celý měsíc neviděl nikde jediného policistu. A to jezdím opravdu hodně. Moje řidičská morálka se pomalu rozvolňovala.

Politici začali vyhlašovat, že je zákon pitomý a že ho stejně rychle změní. Po pár měsících už jsem si s deseti kilometry nad limit zase takovou hlavu nedělal. Stejně už jsem byl v té době jeden z nejpomalejších. Nemám ještě ani bod, tak co bych pořád koukal na tachometr...

Teď se najednou ukázalo, že je to celé jinak. Možná jsem pořád bez bodu, ale možná už jich mám dávno dvacet. Připadám si podvedený. Nejezdím sice dvě stě, ani těch "husákovských 170", nikoho jsem za celý rok neohrozil, ale možná se stejně další rok nesvezu.

Ministerstvo dopravy i policie na zákon kašle a z bodového systému se v jejich péči stala fraška. Moje smůla, neměl jsem věřit úřadům. Ale nestěžuji si, jsem na tom mnohem lépe než těch "letošních" 476 lidí, kteří už, bohužel, neuvěří nikdy nikomu.

P. S.: Zatímco jsem psal tento sloupek, přišel mi rozčilený e-mail od jednoho čtenáře. Nelíbil se mu páteční titulek k článku o nefunkčním bodovém systému, který zněl "Tři z nás dnes zemřou. Na silnici." Připadal mu příliš drastický. Souhlasím, ten titulek možná nebyl nejcitlivější. Jenže bohužel zcela odrážel realitu. A napadá mne jeden ještě výstižnější (promiňte mi, prosím, to nemístné tykání): Dnes zemřeš ty, ty a ty... A hádej, kdo za to může.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kostelík svatého Mikuláše v Jiráskových sadech v Hradci Králové (18. srpna 2017)
Staletý kostelík září po opravě jako nový. Zase ztmavne, ujišťují památkáři

Obyvatelé Hradce Králové si musí zvykat na světlou barvu rekonstruovaného dřevěného kostelíku v Jiráskových sadech. Staré ztrouchnivělé dřevo opravit nešlo, a...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nechce počítat peníze za výjezdy do kampaně, úřad to vidí jinak

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení volby hlavy státu pokračovat ve výjezdech do krajů, ale peníze utracené za ně nehodlá započítávat do limitu výdajů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Muž načerno oplotil městský pozemek a přeťal pěšinu, lidé protestují marně

Loni v létě si Jiří Marák při stavbě domu v prostějovské místní části Domamyslice postavil také plot u přilehlého Čechovického náhonu. Oplocení vybudoval na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.