Regionální rozvojová agentura Vysočina, která v rámci smlouvy s agenturou Czechinvest zónu nabízí investorům, prozatím s její masivní propagací vyčkává. "Čekáme, až bude zóna stavebně dokončena, až to tam bude pěkné, zatím je to staveniště," řekla ředitelka agentury Zdeňka Ušelová.
"Zájem o zónu je ale veliký, poslední investor se nám ozval před týdnem," řekla Ušelová a dodala, že agentura bude preferovat, aby v místě zóny vznikl pokud možno jiný, než automobilový průmysl. "Pracovních sil tady v tomto oboru už tolik není, snažíme se proto raději sehnat třeba nějakou elektrotechnickou firmu, nebo takovou, aby si nové firmy nekonkurovaly s firmami, které už v Jihlavě působí, jako je v automobilovém průmyslu Bosch, nebo Motorpal," řekla Ušelová. Na pozemky zóny mají zájem rozšiřovat své prostory i tamní stávající firmy, například Kronodoor, nebo Swotes.
Předseda představenstva okresní hospodářské komory Vladimír Drvota se obává, že nedostatek kvalifikovaných pracovních sil nedovolí zónu investory plně využít. "S ohledem na čísla, jak se má rozvíjet Bosch Diesel, Swotes nebo Moravské kovárny si myslím, že spoustu lidí odčerpají firmy, které už v Jihlavě jsou. V zóně budou asi působit spíš menší firmy, které mohou být třeba servisními organizacemi pro už existující průmysl," řekl Vladimír Drvota.
Zóna o rozloze třiadvaceti hektarů získá do konce července kromě rozvodů elektřiny, plynu, vody a kanalizace také veřejné osvětlení. Magistrát města Jihlavy už vykoupil většinu potřebných pozemků od soukromých majitelů. "Jednáme nyní už pouze s majitelem jednoho z pozemků pod komunikacemi a především o převodu pozemků z pozemkového fondu na město. Je to dost komplikované, ale na podzim by měly být převedeny," řekla Monika Pertlová z odboru rozvoje města jihlavského magistrátu.