Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Značky o měření rychlosti jsem nikdy nechtěl, tvrdí ministr vnitra Langer

  12:17aktualizováno  18:24
Ministr vnitra Ivan Langer podpořil Petra Bendla v záměru zrušit dopravní značky Měření rychlosti. Ty přitom vznikly z debaty poslanců bezpečnostního výboru jen před pár měsíci. "Byl to nápad parlamentu, já ho musel respektovat," řekl Langer iDNES.cz.

Nový ministr dopravy Petr Bendl včera překvapil návrhem projednat zrušení dopravních značek, které ještě nestačily vzniknout. Místo nich by místa, kde by se konala kontrola rychlosti, určovala nadále republiková policie, a ne místní samospráva.

"Návrh podporuji, je to pozměňovací návrh z parlamentu," řekl iDNES.cz ministr vnitra Ivan Langer, který právo měřit rychlost městskými strážníky dosud nejhlasitěji podporoval. - Ministr Bendl chce jednat o zrušení značek měření rychlosti

"Vždy jsem tvrdil, že bez strážníků se neobejdeme. Značka byla výmysl parlamentu, já to respektoval a musel se s tím smířit," doplnil Ivan Langer.

Šéf městské policie v Lázních Bohdaneč Pavel Řehoř Bendlovu iniciativu vítá. "Konečně někomu došlo, jak nesmyslné ty značkou jsou," řekl iDNES.cz. Argumentuje tím, že řidiči musí dodržovat předpisy bez ohledu na to, zda je k tomu vybízí dopravní značka. "V obci prostě platí padesátka. Značka, že policie kontroluje její dodržování, je zbytečná," dodal Řehoř.

Stejně se na povinnost označovat měřené úseky dívá i ředitel metropolitní policie Ludvík Klema. "Současný stav, kdy strážníci musí značky instalovat a policie nemusí, nemá logiku. Projevuje se to negativně na silnicích. Řidiči se vymlouvají, že jsme měřili tajně," uvedl příklad z praxe.

Značky zmizí až v roce 2010, soudí poslanec

Značky vymysleli poslanci bezpečnostního výboru. Reagovali na vzrušenou debatu o možnosti, aby si obce samy určovaly, kde budou rychlost měřit. Zákonodárci tím chtěli některým obcím utnout výnosný obchod, při kterém kontrolovaly na nesmyslných místech.

Kladně se k Bendlovu úmyslu staví také další poslanci napříč politickým spektrem. Komunista Karel Šidlo, který je zpravodajem novely zákona o silničním provozu, ale upozorňuje, že pokud by došlo ke zrušení značek, které de facto oficiálně ještě neexistují, pak by to pravděpodobně nastalo až v roce 2010.

S tím se ztotožňuje i Milan Šimonovský z KDU-ČSL. Podle něj se Sněmovna bude nejdříve zabývat zvýšením rychlosti na některých úsecích dálnic na 160 km nebo výmluvami na osobu blízkou.

Zrušení povinnosti oznámit měřený úsek by ovšem znamenalo zbytečné utrácení za výrobu značek. Jedna podle informací MF DNES přijde na pět tisíc korun. Loni strážníci měřili rychlost ve 157 obcích a městech.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řidičský průkaz (ilustrační foto)
O řidičák přijdou nově i neplatiči alimentů za studenty do 26 let

Exekutoři budou moci zabavovat řidičské průkazy i neplatičům výživného za jejich studující děti do 26 let věku. Poslaneckou novelu exekučního řádu ve středu...  celý článek

Ivana Zemanová oznámila na tiskové konferenci strany SPO, že má její manžel...
Zeman může kandidovat na Hrad, nasbírali mu 59 263 podpisů občanů

Prezident Miloš Zeman je druhým kandidátem na post příští hlavy státu, jemuž se už podařilo nasbírat potřebný počet podpisů občanů, aby mohl svůj post...  celý článek

V Kardiocentru Vysočina sídlícím v jihlavské nemocnici umí upravit srdeční...
Lidé budou moci mít tři měsíce placené volno na ošetřování příbuzného

Lidé budou mít nově nárok na tříměsíční placené volno na péči o vážně nemocné příbuzné. Vládní návrh zákona, který to umožní, schválil ve středu Senát. Chybí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.