Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ztracený boeing letěl až do pádu na autopilota. Pátrání se posouvá na jih

  8:38aktualizováno  9:34
Australské úřady věří, že letoun MH370, který se ztratil v březnu na cestě z Kuala Lumpur, byl před pádem do Indického oceánu řízen autopilotem. Uvedl to hlavní vyšetřovatel australského úřadu dopravní bezpečnosti. Po nejnovější analýze satelitních údajů se pátrání přesouvá více na jih.

Posádka australské válečné lodi Ocean Shield spouští automatické podmořské plavidlo amerického námořnictva Bluefin-21 do hlubin Indického oceánu (14. dubna 2014). | foto: Reuters

„Z trasy letu přes Indický oceán soudíme, že letadlo letělo na autopilota až do chvíle, než mu došlo palivo,“ řekl Martin Dolan, hlavní vyšetřovatel australského úřadu dopravní bezpečnosti (Australian Transport Safety Bureau).

Vyšetřovatelé ale zatím neví, kdy přesně k zapnutí autopilota došlo. "Je to velmi, velmi pravděpodobné, protože jinak by nemohl letět po trase, kterou zaměřily satelity," řekl Truss.

Na palubě letadla, které se záhadně ztratilo v noci na 8. března, cestovalo celkem 239 lidí. Dosud se z Boeingu 777-200 patřícího Malaysian Airlines, nenašla jediná troska.

Nově se pátrání posunuje víc na jih Indického oceánu. Je to na základě čerstvých analýz satelitních údajů o pohybu zmizelého letounu, uvedl v Canbeře australský ministr dopravy Warren Truss. Posun se podle CNN očekával. Minulý týden vyšetřovatel Dolan naznačil, že se pátrání posune jižně od oblasti, kde robotické ponorky prohledaly 850 kilometrů čtverečních mořského dna.

Fotogalerie

"Nově sledovaná oblast je stále blízko místu, kde letoun naposledy komunikoval se satelitem," dodal Truss. Jihozápad Indického oceánu je jednou z nejodlehlejších oblastí na Zemi.

Mořské dno v místě, kde se mohl boeing malajsijských aerolinií zřítit, prohledávají dvě plavidla, jedno čínské a jedno od nizozemské společnosti Furgo.

Další fáze pátrací mise by měla začít v srpnu. Pročesání 60 tisíc kilometrů čtverečních mořského dna potrvá rok a bude stát nejméně 60 milionů australských dolarů, tedy přes miliardu korun. Už nyní je to nejdražší mise v historii letecké dopravy.

O příčinách pádu letadla také zatím není jasno. Vyšetřovatelé zatím stále nevyloučili mechanické selhání, ale jako nejpravděpodobnější se jim jeví úmyslný lidský zásah. Hlavním podezřelým je pro malajsijské vyšetřovatele kapitán letu (z čeho usuzují, že letadlo unesl, čtěte zde).

Vědci zkoumají zvuk z moře, možná se jedná o ztracený boeing:

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řecký ostrov Kos zasáhlo zemětřesení, v hlavním městě způsobilo značné škody na...
Stovky lidí na Kosu spaly po otřesech venku, otevřel se náhradní přístav

Situace na Kosu postiženém zemětřesením se vrací k normálu. Stovky lidí strávily noc venku, uzavřen byl hlavní přístav ve městě Kos. Místo něj funguje malý...  celý článek

Voda (ilustrační foto)
Řím trápí dlouhodobé sucho, hrozí zavedení přídělového systému na vodu

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město Itálie tak možná bude nuceno zavést na vodu...  celý článek

Podvodní robot zachytil ve třetím reaktoru jaderné elektrárny Fukušima...
K reaktoru z Fukušimy se ponořil nový robot, natočil roztavené palivo

Podvodní robot nasazený ve třetím reaktoru japonské jaderné elektrárny Fukušima zachytil útvary podobné lávě. Podle odborníků je to pravděpodobně jaderné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.