Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Změnil televizi na Slovensku, teď míří do ČR

  10:48aktualizováno  14:07
Richard Rybníček končí po třech letech ve funkci ředitele Slovenské televize. Reformátor, který zcela změnil tvář veřejnoprávního média, zamíří do čela připravované české digitální stanice Febio TV. Slovenskou televizi dočasně povede Branislav Záhradník.

Odstupující ředitel Slovenské televize Richard Rybníček - Ředitel STV Richard Rybníček podal rezignaci. Odchází do chystané české digitální stanice Febio TV. (21. června 2006) | foto: ČTK

O Rybníčkově chystaném odchodu z čela STV informoval jako první slovenský deník SME.

"Pan Richard Rybníček se stane generálním ředitelem Febio TV," potvrdil iDNES Fero Fenič. "V těchto chvílích by měl odstoupit z funkce generálního ředitele Slovenské televize," dodal.

Šestatřicetiletý ředitel, kterého týdeník TREND vyhlásil manažerem roku 2005, oznámil svoji rezignaci o pár desítek minut později na zasedání Rady STV. Funkci generálního ředitele by měl opustit k 10. červenci.

V čele televize stane Záhradník
Rada ihned rozhodla o tom, že po Rybníčkovi řízení televize dočasně převezme člen současného managementu STV Branislav Záhradník. "Povedu ji z pozice statutárního zástupce," řekl iDNES Záhradník.

Rada krátce před 13. hodinou vydala tiskovou zprávu, v níž ocenila Rybníčkovo působení v televizi. Nejpřínosnější podle radních bylo odstranění nadměrné zaměstnanosti, zrušení nevýhodných smluv či "radikální racionalizace fungování televize ve všech oblastech".

"V současnosti je hospodaření televize přebytkové, průběžný hospodářský výsledek je k dnešnímu dni zhruba 50 milionů korun a denní zůstatek na účtech přesahuje 300 milionů," stojí ve zprávě. "Pro srovnání: v den nástupu Richarda Rybníčka do funkce bylo na účtech 14 milionů a dluh ve výši 590 milionů korun."

S Rybníčkem přišlo do televize utahování opasků
Rybníček nastoupil do čela STV v lednu 2003, kdy přišel z místa ředitele soukromé stanice JOJ. Během jeho působení nezůstal ve veřejnoprávní televizi kámen na kameni.

Už po dvou měsících začal s čistkou u šéfů odborů. V květnu stejného roku televizi opustila více než tisícovka zaměstnanců. (více zde) Postupně zrušil hlasatele a nahradil je upoutávkami na program.

Tvrdá kritika se na něj snesla v dubnu 2004, když koupil licenci na reality show Pop Idol (vysílanou pod názvem Slovensko hledá SuperStar). Loni v lednu se stanice opět otřásla v základech, když ředitel přistoupil k druhé vlně propouštění.

Rybníček čas od času plnil i stránky slovenských bulvárních médií. Ta ho bedlivě sledovala kvůli jeho mladším přítelkyním.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednotky Duvdevanu při zatýkání v izraelském Bejr El. (7. října 2015)
Češi cvičili v Izraeli s elitní jednotkou určenou ke krocení Palestinců

V Izraeli tento týden skončilo čtrnáctidenní cvičení speciálních sil izraelské a české armády. Podle listu The Jerusalem Post se konalo na základně Ceelim v...  celý článek

Španělští policisté zastřelili ve městě Cambrils pětici teroristů, kteří...
Čtyři teroristy v Cambrils zastřelil jediný policista, je v péči psychologa

Pětice útočníků chtěla v noci na pátek vraždit v katalánském městě Cambrils. Čtyři z nich zlikvidoval jediný příslušník katalánské policie. Informoval o tom...  celý článek

Stephen Bannon, vrchní poradce prezidenta Donalda Trumpa
Hlavní stratég Bannon v Bílém domě končí, potvrdila mluvčí spekulace

Tým amerického prezidenta Donalda Trumpa opouští další člen. Hlavní stratég Bílého domu a někdejší šéf Trumpovy volební kampaně Steve Bannon v pátek skončí ve...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.