Podle policie si skupina vybírala nejraději značky Škoda Octavia a Volkswagen Passat vyrobené do roku 2000. "Vždy si vůz nejprve vytipovali, když vyhledávali místa bez dohledu kamerového systému, nehlídaná a se špatnými světelnými podmínkami," poznamenal kriminalista Martin Nasswettr.
K vypnutí ochrany používali vlastní diagnostické zařízení, které napojili na řídící jednotku. "Podařilo se jim ukrást i auta se zámkem na řadicí páku, který by neuměli překonat, majitelé vozů jej však neuzamkli. Největší překážkou tak bylo pro zloděje nejjednodušší zařízení v podobě skrytého vypínače," doplnil další z kriminalistů Aleš Pytlíček.
S ukradenými auty pak zloději odjeli a ve dvou větších dílnách a jedné garáži na Olomoucku vozidla rozebrali. Jedno auto se jim podle policie podařilo kompletně demontovat za pět až šest hodin.
Ačkoliv je většina podezřelých z Olomouce, vyjížděli krást nejčastěji mimo svůj "rajón". Někteří z obviněných byli dříve odsouzeni za násilné trestné činy. Při zadržení u nich policisté našli mimo jiné i plynové pistole a vysílačky, kterými se dorozumívali, aby je policie nemohla odposlouchávat.
Policie mapovala činnost skupiny přibližně dva měsíce. Akce vyvrcholila počátkem června, kdy byli v Pardubicích při tipování aut zadrženi tři členové gangu. Kriminalisté na případu nadále pracují, když prověřují i dřívější činnost skupiny a dealery součástek v jednotlivých krajích. Není tak vyloučeno, že trestní stíhání bude rozšířeno o další skutky a že budou obviněni i další lidé.