Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zlín odmítl stavbu klíčové silnice

  12:47aktualizováno  12:47
Zlín - Motoristé budou na vyřešení katastrofické dopravní situace ve Zlíně čekat déle. Zlínští zastupitelé totiž smetli ze stolu původní návrh pravobřežní komunikace a budou hledat levnější a praktičtější variantu. Výstavba takzvané pravobřežní komunikace, která měla ulevit šoférům, kteří se už léta prodírají dopravními zácpami do Zlína, se tím definitivně oddaluje.

Zastupitelé v podstatě poslali k ledu čtyřletou práci na prvním návrhu, současně se ale motoristé mohou snad těšit na pohodlnější cestování. Zastupitelé usoudili, že původní varianta, kterou zpracovala firma Mott MacDonald, je zbytečně monstrózní. Opírají se přitom hlavně o  posudek dopravního specialisty Stanislava Prokeše, který poukazuje především na to, že rychlostní komunikace, s níž studie počítá, je pro potřeby města  nevhodná, ba dokonce, že mu může ublížit a narušit zdejší prostředí. Proto Zlínu doporučuje klasickou "čtyřproudovku".

„Komunikace městského typu bude k městu ohleduplnější. Může dopomoci i k rozvoji podnikatelských aktivit,“ myslí si Prokeš.

Proti dražší variantě cesty se už dříve zvedla vlna odporu z řad laiků i odborníků. Lidé nesouhlasili zejména s tím, aby cesta, po níž by mělo jezdit až třicet tisíc aut denně, vedla přes zastavěná území Příluků a Lužkovic.

Také zlínští radní považují původní řešení za megalomanské. „Je to předimenzované betonové monstrum, které by příliš zasáhlo do krajiny i života lidí,“ je přesvědčena radní Svatava Nováčková, která má oblast dopravy ve své kompetenci. Podotýká také, že na navržené komunikaci je málo křižovatek. To znamená, že by se řidiči, kteří pojedou na Slovensko, přes město přehnali za pár minut, zato místní by měli problémy se z cesty dostat. Tranzitní doprava se přitom na cestování Zlínem podílí podle statistik jen sedmi procenty.

Zastupitelé neslyšeli ani na argumenty společnosti Mott MacDonald, která tvrdí, že na jí navržené komunikaci bude doprava mnohem plynulejší a s menším počtem nehod. „To, že cesta podle naší studie neslouží městu, je zavádějící a nefér,“ řekl jeden ze zástupců firmy.

Bývalý zlínský radní přes dopravu Zdeněk Blažek, který původní návrh prosazoval, si posteskl nad tím, že město zahodilo čtyři roky práce. Podotkl, že zastupitelé nemají suplovat projektanty, a technické řešení cesty by raději měli nechat na odbornících.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová kniha vychází z cyklu iDNES.cz 100 pohledů na Česko.
Portál iDNES.cz má první publikaci. Projekt 100 pohledů vychází knižně

Server iDNES.cz má první knihu. Vznikla z unikátního projektu 100 pohledů na Česko, který si během dvou let, kdy je publikován na stránkách iDNES.cz, našel...  celý článek

Řetězový most v Budapešti
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem v Budapešti

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Lékaři na demonstraci ve Žlebech na Kutnohorsku symbolicky pohřbili místní...
Zástupci lékařů a lékáren v Rozstřelu vysvětlí, proč se pustili do stávky

Praktičtí lékaři se chystají ve středu protestovat proti byrokracii a podfinancování praxí. K nim se připojí i lékárníci, aby upozornili na ohroženou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.