Černínský palác totiž prý disponuje nejen nejlepšími zkušenostmi s prací v zahraničí, ale především sítí velvyslanectví a zastupitelství.
"Dosavadní obraz ČR vzniká bez efektivní koordinace a naprosto neodpovídá potřebám státu," uvádí vládou schválený materiál. Česká republika se v očích cizinců prý často rovná zemičce s komunistickou minulostí, dobrým pivem a levnou pracovní silou.
A právě to chtějí ministři se Stanislavem Grossem v čele změnit. Potenciální turisté by měli vědět, že Česká republika je státem s "bohatou historií, moderními službami a zajímavou současností".
Prvním krokem je ustavení pravidel jednotné prezentace, aby se nestávalo, že každý úřad se zaštiťuje jinými symboly.
"Česká republika by měla vystupovat pod jednotnou značkou, názvem a symboly," doplnil mluvčí ministerstva Vít Kolář. Překvapením ale může být, že marketingová značka by neměla být jednotná se státní vlajkou a jejími barvami.
Úřad Cyrila Svobody navrhl, aby vznikla zvláštní rada, která by se stala jakýmsi poradním a kontrolním orgánem. Zasedali by v ní kromě odborníků i někteří ministři.
"Především jde o to, aby si prezentační aktivity jednotlivých ministerstev neprotiřečily a odpovídaly společné vizi," uvádí se v dokumentu schváleném na středeční schůzi vlády.
Je možné, že na společnou koordinaci a přípravu prezentací by byly na ministerstvech vyhrazeny i některé odbory. "V žádném případě to neznamená zvyšování počtu úředníků," konstatuje však dokument.
Ačkoli se podle Víta Koláře dosud nehovořilo o finanční stránce projektu, podle informací deníku Právo by se jednalo asi o jednu miliardu korun ročně.