Zkamenělé stopy zaznamenaly procházku dinosaura Francií

Francouzským paleontologům se podařil unikátní objev. U města Plagne na východu země odkryli obří stopy dinosaura staré 150 milionů let. Otisky široké asi 1,5 metru jsou jedny z největších, které kdy vědci zaznamenali.

Stopy podle vědců vytvořil dinosaurus, který vážil asi třicet tun a byl dlouhý přes 25 metrů.

Objev je unikátní, a to nejen kvůli velikosti stop, ale také pro celkovou délku nálezu. "Cesta utvořená otisky měří až stovky metrů," uvedlo francouzské Národní středisko vědeckého výzkumu.

Stopy dinosaurů staré 150 milionů let objevili vědci ve východní Francii.

"Budeme pokračovat v průzkumu a můžeme také zjistit, že naleziště v Plagne je největší svého druhu na světě," sdělilo středisko s tím, že stopy mohou pokračovat ještě klidně několik stovek metrů. Výzkumníci by tak mohli zjistit například i to, kolik dinosaurů oblastí procházelo.

Stopy objevili amatérští hledači fosílií už letos v dubnu, čekali ale ještě na přezkoumání a potvrzení objevu vědci. Otisky se uchovaly ve zvápenatělém bahně, které ztvrdlo dříve, než jej zakryla další vrstva půdy. Nyní jsou už tvrdé jako skála a dají se dobře uchovat.

Stopy dinosaurů staré 150 milionů let objevili vědci ve východní Francii.

Hranice mezi Irskou republikou a Severním Irskem je dnes neviditelná. (25....