Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zimbabwská šamanka „vyčarovala“ ze skály naftu. Vláda jí zaplatila miliony

  12:37aktualizováno  12:37
Zimbabwské médium Rotina Mavhungaová půjde na 39 měsíců do vězení za oklamání státu. Před třemi roky přesvědčila členy vládní strany ZANU-PF, že dovede "vykouzlit" ze skály naftu. Svůj dar delegaci předvedla, před tím ovšem na místě skryla kanystr s tehdy v Zimbabwe nedostatkovým palivem. Vláda jí zaplatila miliony.

Zimbabwská šamanka Rotina Mavhungaová předvádí naftu tryskající ze skály před zraky vládních ministrů | foto: DAILY NATION

Dnes pětatřicetiletá Rotina Mavhungaová známá také jako Nomatter Tagariraová v roce 2007 přišla na nápad, jak si v zuboženém Zimbabwe vydělat slušnou sumu. Naplnila nádrž na palivo naftou, připojila k ní dlouhou hadici a vše schovala u skály.

Poté o sobě rozhlásila, že ji duchové předků obdarovali schopností vyčarovat ze skály asi sto kilometrů od metropole Harare naftu, které měla země v té době obrovský nedostatek. Postarala se o to, aby o jejím "daru" věděli hlavně lokální funkcionáři vládní strany Roberta Mugabeho ZANU-PF.

Načež z Mugabeho politbyra vyrazila speciální delegace, aby její tvrzení ověřila. Ministři bezpečnosti a obrany pak sledovali, jak Mavhungaová udeřila do skály (což byl signál pro schovaného pomocníka, aby otevřel kohoutek u nádrže) a objevil se naftový pramen.

Miliony, farma a dobytek

Nadšená delegace pak odspěchala zpět do Harare s hlášením. Mavhungaová postupně dostala od vlády za své služby v přepočtu asi 50 milionů korun, statek zabraný bílým farmářům, dobytek a obrovské množství jídla, uvedl britský list The Times na svém webu.

Robert Mugabe o jejím zvláštním daru ale prý nebyl úplně přesvědčený a k zázračné skále tryskající naftu (která se získává destilací a rafinací z ropy, pozn. red.) vyslal ještě jednu skupinu, aby vše prověřila.

Mavhungaová tentokrát ale přítomnost paliva už neprokázala a okamžitě před rukou zákona pláchla. Později byla chycena, ale znovu utekla. Po třech letech na útěku byla opět lapena a ocitla se před soudem. Ve středu ji zimbabwský soud poslal na 39 měsíců do vězení za podvedení vlády a dodání falešných informací státu.

Výběr nevšedních podvodů

- v roce 2008 list New York Daily News "ukradl" mrakodrap Empire State Building, když pomocí falešných dokumentů změnil majitele

- skotský herec Arthur Ferguson ve 20. letech minulého století hned několikrát prodal londýnský Big Ben a sochu admirála Nelsona americkým turistům. Později byl zatčen za pokus prodat americkou Sochu svobody.

- český podvodník Viktor Lustig dvakrát prodal v roce 1925 Eiffelovu věž. Zájemcům řekl, že údržba věže byla tak nákladná, že si to město nemohlo už déle dovolit.

zdroj: timesonline.co.uk

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Narkoman si připravuje dávku heroinu.
Skotsku vymírá „generace Trainspotting“, narkomany kosí podlomené zdraví

Skotsko se už deset let potýká s rostoucím počtem úmrtí spojených s užíváním drog. V přepočtu na milion obyvatel v této statistice dokonce vévodí EU. Podle...  celý článek

Americký torpédoborec John S. McCain po srážce s obchodní lodí nedaleko...
Americký torpédoborec se srazil s tankerem, pohřešuje se 10 námořníků

Americký válečný torpédoborec se v pondělí ráno místního času srazil nedaleko singapurského přístavu s obchodní lodí. Při nehodě se zranilo pět amerických...  celý článek

Ikonická hodinová věž v Londýně Big Ben na příští čtyři roky utichne.
Big Ben si odbil svoji poslední hodinu, čeká ho čtyřletá rekonstrukce

Známá hodinová věž v Londýně se v pondělí po poledni naposledy rozezněla před čtyřletou odstávkou z důvodu plánované rekonstrukce. Kromě odpojení zvonu se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.