Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Žena Tonyho Blaira žaluje Murdochovu společnost, viní ji z odposlechů

  22:40aktualizováno  22:40
Manželka bývalého britského premiéra Cherie Blairová žaluje britskou společnost mediálního magnáta Ruperta Murdocha kvůli protiprávnímu odposlechu její hlasové schránky. Tony Blair měl k Murdochovi blízko, často ho kritizovali za to, že mu údajně ustupoval výměnou za podporu jeho listů.

Manželka britského expremiéra Tonyho Blaira Cherie. | foto: ČTK

Žaloba je podle právníka Cherie Blairové Grahama Atkinsona vedle společnosti News Group namířena i proti soukromému detektivovi Glennu Mulcairovi, který pracoval pro novináře v News of the World. Další podrobnosti ale neoznámil.

Podle britských médií by však žaloba mohla souviset s výpovědí Blairova někdejšího mluvčího Alastaira Campbella loni v listopadu před komisí vyšetřující okolnosti odposlechů.

Společnost News Group

V Británii vlastní bulvární list The Sun. Do loňského července měla také bulvární nedělník News of the World (NoW), který se však Murdoch rozhodl kvůli skandálu s odposlechy uzavřít. Murdoch má v Británii také seriózní deník The Times a nedělníky The Sunday Times.

Campbell tehdy uvedl, že podezíral kontroverzní přítelkyni Blairové Carole Caplinovou, že donášela reportérům nejrůznější důvěrné informace z Downing Street. "Někdy jsem Carole Caplinovou obviňoval, že dává novinám tipy," řekl v listopadu Campbell s tím, že po propuknutí skandálu s odposlechy změnil názor. "Od té doby jsem se jí omluvil, protože nyní je mi jasné, že jsem se zcela mýlil," dodal.

Campbell připustil, že nemá důkazy o odposlouchávání. "Nevím, jestli byl odposloucháván telefon Caplinové nebo telefon Cherie. Ale s tím, co o odposleších nyní víme, je přinejmenším možné, že se ty informace dostaly ven tímto způsobem," dodal.

"Články obsahovaly podrobnosti o tom, kam Cherie jde, prostě věci, které člověk probírá po telefonu, když plánuje návštěvu, ať soukromou nebo oficiální," uvedl bývalý Blairův mluvčí.

Kamarádka Blairové byla na seznamu novinářů

Caplinová v listopadu řekla, že jí policisté oznámili, že její jméno bylo na seznamu lidí, na které se soukromý detektiv Mulcaire zaměřoval.

Celá aféra začala v roce 2007, kdy byl za odposlechy hlasových schránek členů královské rodiny odsouzen reportér NoW Clive Goodman. Vedení Murdochových listů tehdy zdůrazňovalo, že šlo o iniciativu izolovaného reportéra.

Skandál pak s plnou silou propukl loni v červenci, kdy se ukázalo, že News of the World nechaly odposlouchávat hlasovou schránku mobilu unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové. Aféra otřásla politickou a mediální scénou v Británii a vyvolala pobouření, které vedlo k uzavření listu.

Murdochova společnost ve snaze vyhnout se soudním procesům přistoupila v lednu na odškodnění desítkám obětí odposlechů, včetně celebrit, mezi nimiž jsou herec Jude Law a fotbalista Ashley Cole. I tak stále čelí nejméně 50 novým žalobám, které podali například další fotbalista Peter Crouch nebo zpěvák James Blunt.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kevin Wilshaw
Jsem gay s židovskými předky, přiznal v televizi vlivný britský neonacista

Jeden z čelních představitelů britské neonacistické scény Kevin Wilshaw se odhodlal k velkému kroku. Před pár dny veřejně prohlásil, že je homosexuál a jeho...  celý článek

Němečtí policisté (ilustrační snímek)
Německý pár pašoval drogy z Česka, pervitin schoval do kebabu

Neobvyklou skrýš při pašování drog zvolil německý pár, který se zásilku rozhodl propašovat z Česka. Jak informoval server Bayern24, několik balíčků pervitinu...  celý článek

Útok na policejní komplex ve městě Gardez na jihovýchodě Afghánistánu (17....
Islamisté přepadli základnu v Kandaháru, zabili 58 afghánských vojáků

Nejméně 58 vojáků a policistů zemřelo za poslední dva dny při útocích islamistického hnutí Tálibán na různých místech Afghánistánu, informovala ve čtvrtek...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.