Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zemanovci sbírají podpisy, aby ČT přišla o část příjmů z poplatků

  8:59aktualizováno  8:59
Podpisovou akci za zrušení poplatku 135 Kč veřejnoprávní České televizi pro seniory a tělesně postižené rozjela Strana práv občanů, jejímž čestným předsedou je prezident Miloš Zeman. Ostatní by podle petice dostali možnost volby, zda chtějí místo ČT přispět na kulturu, sport nebo třeba dětským domovům ve svém regionu.

Předseda Strany práv občanů Jan Veleba s čestným předsedou, prezidentem Milošem Zemanem | foto:  Petr Topič, MAFRA

„Tato petiční akce navazuje na již déle trvající aktivity v této oblasti ze strany předsedy SPO a senátora Jana Veleby, který tuto akci také osobně zaštítil,“ informovala Strana práv občanů ve své tiskové zprávě.

Petici spustila ve spolupráci s hnutím SPD Tomia Okamury, s nímž kandiduje v podzimních volbách. Poslanec Radim Fiala z Okamurova hnutí před pár dny na mítinku v Brně hovořil i o petici za přímou volbu šéfa ČT občany, tento návrh však v pondělí zveřejněné petiční aktivitě obou uskupení není.

Nápad sebrat televizi část poplatků není ze strany Zemanových sympatizantů první ani ojedinělý.

Už loni prezident Zeman navrhoval, aby ČT přišla o poplatky (viz zde) a předseda SPO Veleba vzápětí představil návrh, aby lidé místo ČT a Českého rozhlasu mohli platit peníze na jinou veřejnou službu, než je vysílání. Na pět let by od poplatků chtěl také osvobodit toho, o kom by veřejnoprávní média lhala.

Když proti tomu ostře vystoupil premiér Bohuslav Sobotka a zakázal senátorům z ČSSD takový návrh podpořit, Veleba jej stáhl (více zde).

Nedávno přišel prezident Zeman s tím, že by ČT mohla být zestátněna, protože ji považuje za hlásnou troubu TOP 09 (více zde).





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.