Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Železný: Napadnu arbitráž o Novu

  12:27aktualizováno  12:27
Vladimír Železný oznámil, že napadne výsledek arbitráže ve sporu o Novu. Vadí mu, že je v rozsudku jako spolupachatel. Škodí to mé pověsti, tvrdí. Vybídl také český stát, aby se domáhal prohraných 10 miliard. Česko totiž podle Železného prohrálo arbitráž kvůli špatné práci právníků.

Europoslanec a bývalý ředitel televize Nova Vladimír Železný oznámil svůj záměr na tiskové konferenci. Napadne prý výsledek prohrané arbitráže České republiky se společností CME o Novu.

"V rozsudku jsem jmenovaný jako spolupachatel. Tím mi byla způsobena škoda na dobré pověsti," prohlásil před novináři.

Svá práva je odhodlán hájit u švédského či britského soudu. Výši finanční náhrady, kterou bude požadovat, teprve počítají jeho právníci.

Železný navíc vybídl český stát, aby kvůli prohrané arbitráži zažaloval advokátní kancelář Clifford Chance, která Česko zastupovala. Stát by podle něj měl na kanceláři domáhat 10 miliard, které musel uhradit po prohraném arbitrážním soudu.

"Arbitrážní soud Česká republika prohrála špatným počínáním právníků, kteří ji zastupovali," prohlásil Železný.

Majitel CME Ronald Lauder podle Železného vyhrál deset miliard korun nad Českou republikou podvodem. "Nikoliv nutně svým podvodem," dodal s tím, že mu mohli pomoci najatí vysocí státní úředníci.

Americká společnost Central European Media Enterprise se do nejsledovanější české televize Nova vrátila minulý týden. Za většinový podíl v televizi zaplatí finanční skupině PPF 642 milionu dolarů, tedy asi 14,8 miliardy korun. - více zde

Spory, které vypukly v létě roku 1999 poté, co se Vladimír Železný ve zlém rozešel se svými tehdejšími partnery z CME, vyústily v několik arbitráží. Česko pak loni v květnu zaplatilo CME 10,5 miliardy korun. - více zde

Podle Železného za prohranou arbitráž mohou obhájci českého státu. Ty podle něj předložili arbitrům dokument, na základě kterého se rozhodlo proti ČR.

"Tento papír právníkům oficiálně nedala žádná česká instituce, nikdo je ani k předložení listiny nepověřil," tvrdí Železný.

Stockholmská arbitráž totiž kladla důraz na údajný zápis z vysílací rady, v němž jedna z vět naznačovala možnou dohodu Železného se členy rady o postupu proti zahraničním vlastníkům televize.

Dokumentem se zabývá i sněmovní vyšetřovací komise. Ta zjišťuje, zda zápisky někdo úmyslně nezfalšoval.

Text totiž napsala bývalá vedoucí úřadu rady pro vysílání Helena Havlíková. Ta před komisí prohlásila, že dokument nebyl oficiálním zápisem z rady, ale jen jejími osobními poznámkami. Inkriminovaná věta v nich navíc prý nebyla vůbec. - více zde

Vladimír Železný, archivní snímek z prosince 2004.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Zájemci o Hrad prozradili, jaké by chtěli pravomoci. Ohodnoťte odpovědi

Má hlava státu v Česku adekvátní množství pravomocí? Měly by jí přibýt? A o čem by prezident rozhodovat neměl? V šestém kole projektu Otázka pro prezidenta se...  celý článek

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Iniciativa Pestrá strava bez chemie učí školáky, jak si připravit zdravou...
Přibývá obézních dětí. Kopírují stravovací návyky rodičů, varují odborníci

Každé čtvrté dítě má nadváhu, každé sedmé je obézní a každé čtvrté dítě ze sta je dokonce extrémně obézní. Za tuto nepříznivou statistiku může špatný životní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.