Tato železniční zastávka výrazně zjednoduší cestování obyvatelům Dejvic ve směru do Kralup nad Vltavou, protože dosud nejbližší stanice Bubeneč je špatně dostupná. Umožní také poměrně rychlou dopravu vlakem do centra města na Masarykovo nádraží.
Velký zájem mají lidé v Praze 14 o zastávku Rajská zahrada. V této oblasti by pro změnu vznikl dopravní uzel s návazností na metro trasy B a linky autobusové městské dopravy. Zřízení zastávky se plánuje na velmi frekventované dvojkolejné elektrifikované trati do Lysé nad Labem. "Železniční stanici bychom tady rozhodně uvítali, protože se domníváme, že vysočanské nádraží je dopravně hůře přístupné," řekl zástupce starosty městské části Miroslav Skála.
Zastávka Rajská zahrada má společně s lávkou ke stanici metra přijít na 240 milionů korun. Magistrát ani České dráhy však nechtějí na stamilionovou investici dát peníze. Podle tiskové mluvčí Českých drah Martiny Benešové by za nové zastávky měl platit ten, v jehož zájmu se zřizují. "V tomto případě tedy pražský magistrát," tvrdí.
S tím však zásadně nesouhlasí náměstek primátora Martin Hejl. "Nejsme proti novým železničním zastávkám, ale je třeba je posuzovat individuálně. Upřímně řečeno, pro čtvrt miliardy korun bych si dokázal představit lepší využití." Náměstek Hejl míní, že Praha má v současné době daleko důležitější priority. "Za 270 milionů korun opravíme hlubinnou stanici metra, jako například Náměstí Míru," dodal Hejl.
V metropoli zajišťují dráhy rovněž městskou dopravu, platí na nich jízdenky dopravního podniku, a nemálo lidí jezdí vlaky denně. V hlavním městě se uvažuje o zřízení nových stanic Podbaba, Rajská Zahrada, Kačerov, Michle a Vyšehrad.