Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Železniční most pod Vyšehradem nahradí most pro motoristy

  19:50aktualizováno  19:50
Praha - V místech nynějšího železničního mostu pod Vyšehradem možná vznikne zcela nový most, který by mohly využívat nejenom vlaky, ale i automobily, chodci a cyklisté. Termín stavby nového mostu doposud nikdo nestanovil, ale územní plán města roku 2010 s novým přemostěním Vltavy počítá. Most by měl sloužit jako místní spojení mezi Nuslemi a Smíchovem. Řidiči jezdící mezi těmito městskými částmi by pak nemuseli jezdit přes neustále ucpaný Jiráskův most.

Existují dvě základní studie mostu, které si zájemci mohou prohlédnout na výstavě v budově Útvaru rozvoje města na Hradčanském náměstí. První počítá s patrovým mostem, kde by železniční trať vedla nad vozovkou, druhá varianta v podstatě kopíruje současnou podobu mostu. Ovšem s tím rozdílem, že by po obou stranách železniční trati vedla vozovka pro automobily.

Představitelé Útvaru rozvoje města i architekti, kteří studie nového mostu zpracovávali, se přiklánějí k variantě paralelního mostu s vozovkami po stranách železniční tratě.

"Je to v podstatě nárazníkový projekt pro památkáře i pro městské části, protože při schvalování územního plánu byly k tomuto mostu velké připomínky. Most je vlastně jednou z nejdůležitějších staveb, která může v rámci Pražské památkové rezervace vzniknout, proto jsme chtěli ukázat, jak může takový most vypadat ve dvou variantách," uvedla Alena Hořejší z Útvaru rozvoje města. Dodala, že na definitivní verzi mostu město patrně vypíše soutěž.

Architekt Jan Štípek z Architektonického a projektového ateliéru, který studii mostů zpracoval, se přiklání ke stavbě paralelního přemostění. "Mimo jiné i proto, že dva mosty nad sebou by vytvořily nepříjemnou prostorovou překážku, která by byla velmi vysoká. Navíc by se ložiska silničního mostu dostala pod hladinu stoleté vody, což je proti předpisům a musely by na to existovat výjimky," sdělil.

Studie mostu, který možná nahradí pražský železniční most na Výtoni pod Vyšehradem. (30. října 2000)

Druhá varianta nového pražského mostu, který by měl nahradit železniční most pod Vyšehradem. Na rozdíl od starého by po něm mohly jezdit vedle vlaků také automobily. (30. října 2000)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Déšť nepustí slunce na oblohu, na horách může o víkendu sněžit

V povolebním týdnu skrze mraky nepronikne příliš slunečních paprsků. Zato při častých přeháňkách přijdou vhod deštníky. V úvodu teploty vystoupí maximálně...  celý článek

Politici přicházejí na povolební vyjednávání do Poslanecké sněmovny (22. října...
Babiš oťukává partnery. Přijal komunisty, Gazdíka i sociální demokraty

Zástupci hnutí ANO mají za sebou první schůzky o povolebním uspořádání Sněmovny. V průhonické Sokolovně se již ukázal předseda komunistů Vojtěch Filip či...  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Stát zaplatí stranám za hlasy voličů 482 milionů. Nejvíc ztratila ČSSD

Politické strany a hnutí si letos přijdou díky hlasům voličů na 482 milionů korun ze státní kasy. Peníze se rozdělí mezi deset uskupení, která získala alespoň...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.