Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zelení posílají do vlády třicetiletého advokáta

  10:52aktualizováno  10:52
Topolánkova vláda dostala téměř konečnou podobu: ODS, lidovci a zelení se dohodli, jak si rozdělí křesla a kým je obsadí. Poslední místo v tajence – post ministra a šéfa legislativní rady vlády – obsadí Strana zelených právníkem Františkem Korbelem.
Advokát František Korbel má zkušenosti s politikou na komunální úrovni.

Advokát František Korbel má zkušenosti s politikou na komunální úrovni. | foto: archivMF DNES

Přejít na speciál Hledá se vláda

INFOGRAFIKA: Jak vypadá koaliční vláda

Tento třicetiletý advokát z Tábora není sice členem Strany zelených, ale už rok ji právně zastupuje. Nabídku na křeslo šéfa legislativní rady vlády poprvé dostal před deseti dny.

"Nečekal jsem to, ani jsem o nějaký post neusiloval. Vnímám tuto funkci daleko víc jako odbornou než politickou. Chci právní řád oklestit a zjednodušit, zkrátka jej zkultivovat," řekl Korbel s tím, že bude usilovat o silnější postavení rady vůči ministerstvům, jejichž návrhy zákonů rada posuzuje.

Mladý právník se specializuje hlavně na právo na informace a správní právo. S politikou má zatím zkušenosti jen na regionální úrovni. Od roku 2002 sedí v táborském zastupitelstvu.

Podoba vlády se může ještě částečně změnit. "Pokud bychom ještě dělali nějaké programové kompromisy, můžeme je kompenzovat nějakými personálními změnami," říká kandidát ODS na ministra zdravotnictví Tomáš Julínek.

Sestavování Topolánkova kabinetu má za sebou několik zvratů. Tím největším je přidělení tří křesel pro zelené místo původně domluvených dvou – ministerstva životního prostředí a dopravy.

Jenže koncem minulého týdne náhle přišli vyjednavači ODS za zelenými s tím, že jim dopravu nedají. Oplátkou nabídli o křeslo navíc: buď nový post ministra pro evropské záležitosti, nebo šéfa legislativní rady vlády. Zelení si vybrali legislativu.

ODS posílá na dopravu devětatřicetiletého poslaneckého nováčka Aleše Řebíčka. Ten v roce 1992 založil společnost Viamont, která se nejprve zabývala železničním stavitelstvím a pak i provozem regionálních tratí.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany

„Strašné,“ to bylo první, co vyslovil Libor Václavík, když vystoupil z Tatry 810 4x4, se kterou dokázal ve středu odpoledne přejet nejvyšší technickou překážku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.