Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stopy vtipu s přejmenováním Zelené vlny vedou k analytikovi zelených

  7:55aktualizováno  16:20
Český rozhlas odmítl informaci, že se chystá přejmenovat dopravní servis Zelená vlna kvůli vlně stížností na propagaci Strany zelených. Právě takovou tiskovou zprávu odeslal zatím neznámý autor, který zneužil mailovou adresu člena vedení rozhlasu. iDNES.cz zjistila, že stopy míří k jednomu z analytiků Strany zelených.
Zelená vlna vysílá od 29. září 1974. Začínala na vlnách tehdejší stanice Hvězda. (Ilustrační foto)

Zelená vlna vysílá od 29. září 1974. Začínala na vlnách tehdejší stanice Hvězda. (Ilustrační foto) | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Z hlavičky e-mailu, který dorazil do redakce, vyplývá, že jeho cesta vedla přes doménu Susino.cz. Ta patří podle výpisu z internetové databáze WhoIs informatikovi, jenž je asi osm měsíců systémovým analytikem ve Straně zelených. Nelze však s jistotou tvrdit, že se to byl právě on, kdo dotyčný e-mail poslal.

Strana zelených spojitost s informací o Zelené vlně odmítá. "Mně to připadá jako aprílový žert. Žádný rozumný člověk to nemohl brát jako propagaci naší strany," reagoval na zprávu o přejmenování pořadu předseda Strany zelených Ondřej Liška.

Z čísla mobilního telefonu uvedeného v mailu přišla v pátek odpoledne SMS s reakcí autorů: "Dobrý den, jsme podporovatelé Strany zelených a naším cílem bylo poukázat na fakt, že menší a přesto relevantní politické subjekty nemají v Českém rozhlase adekvátní prostor pro předvolební prezentaci. R."

"Proti tomuto tvrzení se důrazně ohrazujeme. Český rozhlas připravil nejrozsáhlejší předvolební vysílání ve své historii. V jeho rámci dává prostor všem celostátním i všem krajským lídrům všech kandidujících subjektů. Konkrétně zástupci Strany zelených vystoupili nebo ještě vystoupí celkem v 31 předvolebních pořadech," oponuje rozhlas.

Zpráva přišla z mailu náměstka ředitele

Tisková zpráva o přejmenování přišla ráno z mailové adresy náměstka generálního ředitele pro program a vysílání Reného Zavorala. Informaci převzala i tisková agentura ČTK. V mailu bylo uvedeno mobilní číslo i údajné asistentky René Zavorala. Když ji iDNES.cz na mobil opakovaně zavolal, zvedla to žena, která se představila jako Renata Červená. Informace z mailu potvrdila a doplnila.

René Zavoral byl dříve marketingovým a PR manažerem Českého rozhlasu a na redakce se v minulosti často obracel.

"V posledních týdnech Český rozhlas (ČRo) obdržel stovky stížností od posluchačů i zástupců kandidujících stran na zavedený název pořadu. Stran bylo jen pár, ale stěžovali si hlavně voliči," sdělila iDNES.cz žena, která se vydávala za pracovnici Oddělení komunikace Českého rozhlasu.

Mail, který informoval o přejmenování dopravního servisu Českého rozhlasu...

Mail, který informoval o přejmenování dopravního servisu Českého rozhlasu Zelená vlna na Dopravní vlnu.

Český rozhlas informaci důrazně dementoval. O přejmenování neuvažuje a tiskovou zprávu nerozeslal. "Je to nesmysl. Někdo se naboural do mailové adresy člena vedení," řekla iDNES.cz šéfeditorka centra zpravodajství Českého rozhlasu Naděžda Petrová.

"Český rozhlas důrazně dementuje zprávu o údajném přejmenování Zelené vlny, dopravního zpravodajství Českého rozhlasu. Zpráva byla vydána na základě falešné informace. Na základě zneužití mailové adresy 1. náměstka generálního ředitele ČRo René Zavorala," doplnila později ředitelka Odboru komunikace a vnějších vztahů Českého rozhlasu Zora Karmazín Blümlová.

Dopravní zpravodajství pod názvem Zelená vlna vysílá Český rozhlas 39 let. "Název Zelená vlna má dlouhodobou a úspěšnou tradici a Český rozhlas nevidí jakýkoliv důvod, proč tento název měnit," podotkla Blümlová.

Doplnila, že Český rozhlas naopak od 1. září Zelenou vlnu posílil, a nabízí tak - jako jediné rádio - dopravní zpravodajství 24 hodin denně.

"Redakce iDNES.cz naletěla a uvedla čtenáře v omyl. Chápeme to jako naši chybu. Čtenářům se omlouváme," říká Michal Hanák, šéfredaktor iDNES.cz.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.