"Bude nás to stát asi milion korun, které zaplatíme z peněz od jednotlivých kandidátů Unie svobody pro pražské komunální volby a z finančních prostředků z hlavní kanceláře strany," říká Michael Hvížďala.
Ale například předseda pražské Unie svobody Pavel Svoboda tvrdí něco jiného. "S využitím peněz od našich členů v této fázi kampaně nepočítáme. Kolik nás budou billboardy stát? To zatím nevíme. Účtovat se to bude až na konci kampaně," řekl.
Billboardy s portrétem Hvížďaly mají být v Praze umístěné do konce prázdnin. Podle průměrné ceny, které se za tuto službu v metropoli platí, by Unie svobody musela zaplatit minimálně dva miliony korun, tedy dvojnásobně více, než uvedl Hvížďala. Ten odmítl poskytnout ke způsobu financování především své kampaně rozhovor. Ochotný byl odpovědět pouze na písemně zaslané otázky.
Pompézní volební kampaň měl Michael Hvížďala i před čtyřmi lety při komunálních volbách. Jejím rozsahem předčil všechny ostatní kandidáty.
"Tehdejší kampaň před komunálními volbami stála minimálně deset milionů korun. Hvížďala nikdy nevysvětlil, kde je vzal. Určitě ho podporovala reklamní agentura Euro AWK a pražská pobočka Deutsche Bank, pro které potom jako zastupitel lobboval," tvrdí Jiří Witzany, bývalý Hvížďalův kolega z US.
Pražská firma Euro AWK zajišťuje už delší dobu volební kampaň pro US v rámci celé republiky. Její majitel Jaroslav Hanika, Hvížďalův dobrý známý, tvrdí, že tuto stranu ani Hvížďalu nesponzoruje. "Jsou to naši standardní zákazníci," řekl. "Euro AWK nás finančně nepodporuje. To je výmysl pana Witzanyho," doplnil ho Hvížďala.
Ten připustil, že několik sponzorů mu pro letošní volby nabídlo pomoc, jejich jména však odmítl zveřejnit. "Zatím jsem jejich nabídky nevyužil," reagoval Hvížďala. Podle Witzanyho se Hvížďala nedávno opět chlubil, že je schopen získat pro pražskou Unii svobody další miliony korun od sponzorů. Ten tvrdí, že nic takového neřekl.
Stejně jako jména sponzorů Hvížďala tají i rozsah svého majetku. Pouze říká, že jeho velikost je "slušná" a že ho zdědil v Praze a jižních Čechách. "Jeho rozsah uvedu až v den svého zvolení primátorem," prohlásil.
Přestože je Hvížďala pouze městský politik, nezvykle často se objevují rozhovory s ním v různých významných společenských časopisech. "Je pro novináře zajímavý, umí s nimi jednat, dokáže mluvit, má vždy něco nového a je fotogenický," vysvětluje jeho spolupracovník David Konečný. Odmítl zároveň spekulaci, že by si Hvížďala platil agenturu, která by mu cestu do časopisů budovala. "Politici, kteří na to mají peníz, platí za takovou službu kolem sto tisíc korun měsíčně," řekl jeden z mediálních odborníků. Jméno odmítl zveřejnit, neboť jeho prací je získávat novináře, obvykle za úplatu, k takové spolupráci.
Rozsah Hvížďalovy kampaně překvapuje i jeho politické konkurenty. "Je to o penězích. My nemáme na to, abychom už v tuto chvíli mohli nasadit billboardy. Počítáme s nimi až od září," sdělil Jiří Paroubek, kandidát ČSSD na pražského primátora.