Pokud se tak stane:
a) stoupne počet aut ve městě a Praha bude ještě více neprůjezdná
b) dojde k dopravním kolapsům, MHD nebude dodržovat jízdní řády
c) stoupne počet černých pasažérů
Více efektivně se jeví zavedení razantnějších opatření v boji proti černým pasažérům (každodenní kontroly, zavedení turniketů v metrů). Dle statistik výzkumných organizací více než třetina cestujících jezdí načerno a magistrát a dopravní podnik jen přihlíží a doplácí na to jen ti poctiví.
Důchodci, kteří se přepravují zdarma, si výskají, jich se obavy netýkají. Já jsem maminka na rodičovské dovolené (za péči o dítě mám směšný příspěvek od státu), denně si raději vybírám spoje nízkopodlažní, abych se nemusela doprošovat lidské pomoci, denně bojuji s neukázněnými cestujícími, kteří ignorují kočárky a zdržují se v prostorách pro ně určených a věřte, že kam můžu raději chodím pěšky.
Pokud cena za jízdenku vzroste na 25 korun, nejspíš budu nucena omezit snahu vést dítě ke vzdělání a ke kultuře a omezit návštěvu památek, výstav a dalších akcí, které jsou přínosem a obohacují nás.
Věřím, že nakonec rozhodne selský rozum. Ostudou není dělat kompromisy, ale špatná rozhodnutí a tím je zvýšení jízdenek jen proto, že se dlouho nezdražovalo.
Zvláštní je, že České televizi poslanci nezvedli poplatky od roku 97 a ta dokázala najít úspory a efektivní řešení. Minimálně vyšla do boje proti neplatičům razantně, což se o dopravních podnicích nedá říci, protože revizora potkávám málokdy.
Názor čtenáře byl redakčně upraven.