Hlavní smysl nové nájezdové rampy spočívá v tom, že auta jedoucí od centra města z Jiráskova mostu budou moci přímo najet do Strahovského tunelu. Bez toho, aby nejprve musela podjet most přemosťující Plzeňskou ulici a pak se přes tři světelné křižovatky vracet k doposud jedinému nájezdu do Strahovského tunelu u hotelu Mövenpick.
"Tím, že auta nebudou muset zbytečně kroužit po Smíchově, se odlehčí především křižovatkám Tomáškova - Duškova a Tomáškova - Plzeňská," uvedl Jan Heroudek z magistrátního odboru dopravy.
"Teď po Vánocích je sice doprava klidnější, ale před svátky, když jezdilo velké množství aut, byla Kartouzská ulice neprůjezdná a dopravu zdržovala především křižovatka Kartouzské s Plzeňskou," dodal.
Právě kapacita této křižovatky určovala, kolik aut může projet mezi Jiráskovým mostem a západní částí Prahy. Motoristé ovšem musí počítat s tím, že kvůli přípravě uvedení nové nájezdové rampy do provozu je až do 11. ledna Strahovský tunel zcela uzavřen.
"Kvůli přestavbě softwaru v tunelu jsme raději tunel nechali uzavřít, netroufli jsme si nechat tunel otevřený bez řídícího systému," sdělil Heroudek. Jiří Sládek z Technické správy komunikací konstatoval, že úpravy řídícího systému jsou složité, protože se nepracuje jenom na centrálních počítačích ve velínu, ale i přímo v tunelových rourách.
"Přepojují se zařízení, která souvisí s řízením dopravy v tunelu i v jeho okolí - tedy například světelná signalizace, dopravní značky a závory. Při výluce provozu se musí doslova fyzicky zkontrolovat a prozkoušet všechno. Je nezbytné prokázat, že systém nebyl při rozšíření nijak narušený, a že je je i nadále funkční," řekl Jiří Sládek z Technické správy komunikací.