Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zavřený Strahovský tunel nervuje řidiče

  9:29aktualizováno  9:29
Strahovský tunel je zavřený a řidičům nezbývá než ze Smíchova jezdit do šesté městské části složitě serpentinami přes Strahov. Důvodem tohoto dopravního zmatku na Smíchově jsou definitivní úpravy tunelu před otevřením nového vjezdu z Kartouzské ulice. A to je pro řidiče dobrá zpráva: od příští středy by doprava na Smíchově měla být o něco klidnější než doposud. Složité popojíždění v kolonách aut smíchovskými ulicemi sice skončí patrně až za několik let po úplném dobudování všech polyfunkčních center v místě bývalých továrních hal, a především po zprovoznění tunelu Mrázovka.

Hlavní smysl nové nájezdové rampy spočívá v tom, že auta jedoucí od centra města z Jiráskova mostu budou moci přímo najet do Strahovského tunelu. Bez toho, aby nejprve musela podjet most přemosťující Plzeňskou ulici a pak se přes tři světelné křižovatky vracet k doposud jedinému nájezdu do Strahovského tunelu u hotelu Mövenpick.

"Tím, že auta nebudou muset zbytečně kroužit po Smíchově, se odlehčí především křižovatkám Tomáškova - Duškova a Tomáškova - Plzeňská," uvedl Jan Heroudek z magistrátního odboru dopravy.

"Teď po Vánocích je sice doprava klidnější, ale před svátky, když jezdilo velké množství aut, byla Kartouzská ulice neprůjezdná a dopravu zdržovala především křižovatka Kartouzské s Plzeňskou," dodal.

 Právě kapacita této křižovatky určovala, kolik aut může projet mezi Jiráskovým mostem a západní částí Prahy. Motoristé ovšem musí počítat s tím, že kvůli přípravě uvedení nové nájezdové rampy do provozu je až do 11. ledna Strahovský tunel zcela uzavřen.

"Kvůli přestavbě softwaru v tunelu jsme raději tunel nechali uzavřít, netroufli jsme si nechat tunel otevřený bez řídícího systému," sdělil Heroudek. Jiří Sládek z Technické správy komunikací konstatoval, že úpravy řídícího systému jsou složité, protože se nepracuje jenom na centrálních počítačích ve velínu, ale i přímo v tunelových rourách.

"Přepojují se zařízení, která souvisí s řízením dopravy v tunelu i v jeho okolí - tedy například světelná signalizace, dopravní značky a závory. Při výluce provozu se musí doslova fyzicky zkontrolovat a prozkoušet všechno. Je nezbytné prokázat, že systém nebyl při rozšíření nijak narušený, a že je je i nadále funkční," řekl Jiří Sládek z Technické správy komunikací.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Nová kniha vychází z cyklu iDNES.cz 100 pohledů na Česko.
Portál iDNES.cz má první publikaci. Projekt 100 pohledů vychází knižně

Server iDNES.cz má první knihu. Vznikla z unikátního projektu 100 pohledů na Česko, který si během dvou let, kdy je publikován na stránkách iDNES.cz, našel...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.