Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zavřený Strahovský tunel nervuje řidiče

  9:29aktualizováno  9:29
Strahovský tunel je zavřený a řidičům nezbývá než ze Smíchova jezdit do šesté městské části složitě serpentinami přes Strahov. Důvodem tohoto dopravního zmatku na Smíchově jsou definitivní úpravy tunelu před otevřením nového vjezdu z Kartouzské ulice. A to je pro řidiče dobrá zpráva: od příští středy by doprava na Smíchově měla být o něco klidnější než doposud. Složité popojíždění v kolonách aut smíchovskými ulicemi sice skončí patrně až za několik let po úplném dobudování všech polyfunkčních center v místě bývalých továrních hal, a především po zprovoznění tunelu Mrázovka.

Hlavní smysl nové nájezdové rampy spočívá v tom, že auta jedoucí od centra města z Jiráskova mostu budou moci přímo najet do Strahovského tunelu. Bez toho, aby nejprve musela podjet most přemosťující Plzeňskou ulici a pak se přes tři světelné křižovatky vracet k doposud jedinému nájezdu do Strahovského tunelu u hotelu Mövenpick.

"Tím, že auta nebudou muset zbytečně kroužit po Smíchově, se odlehčí především křižovatkám Tomáškova - Duškova a Tomáškova - Plzeňská," uvedl Jan Heroudek z magistrátního odboru dopravy.

"Teď po Vánocích je sice doprava klidnější, ale před svátky, když jezdilo velké množství aut, byla Kartouzská ulice neprůjezdná a dopravu zdržovala především křižovatka Kartouzské s Plzeňskou," dodal.

 Právě kapacita této křižovatky určovala, kolik aut může projet mezi Jiráskovým mostem a západní částí Prahy. Motoristé ovšem musí počítat s tím, že kvůli přípravě uvedení nové nájezdové rampy do provozu je až do 11. ledna Strahovský tunel zcela uzavřen.

"Kvůli přestavbě softwaru v tunelu jsme raději tunel nechali uzavřít, netroufli jsme si nechat tunel otevřený bez řídícího systému," sdělil Heroudek. Jiří Sládek z Technické správy komunikací konstatoval, že úpravy řídícího systému jsou složité, protože se nepracuje jenom na centrálních počítačích ve velínu, ale i přímo v tunelových rourách.

"Přepojují se zařízení, která souvisí s řízením dopravy v tunelu i v jeho okolí - tedy například světelná signalizace, dopravní značky a závory. Při výluce provozu se musí doslova fyzicky zkontrolovat a prozkoušet všechno. Je nezbytné prokázat, že systém nebyl při rozšíření nijak narušený, a že je je i nadále funkční," řekl Jiří Sládek z Technické správy komunikací.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
Zastupuje zbrojaře, teď chce Hynek kandidovat na prezidenta

Jiří Hynek, šéf Asociace zbrojního průmyslu, která sdružuje zbrojařské firmy, by měl podle nové politické strany Realisté kandidovat na prezidenta. „Chtěl bych...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ke kůrovci se přidala vichřice. Z Bruntálska postupně mizí lesy

Místo klidu a čerstvého vzduchu lesní dělníci a těžká technika. V lesích na Bruntálsku se kromě těžby kůrovcového dřeva likvidují škody po vichřici z minulého...  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.