Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Závodníci Diamond Race vezli zakázané rušičky, je přesvědčen technik radaru

  9:22aktualizováno  9:22
Start letošního ročníku závodu Diamond Race se v pátek obešel bez větších potíží. Přispělo k tomu i masivní nasazení policie. I když luxusní rychlé vozy nakonec po dohodě s policisty projely po dálnici D1 pomaleji, než povolují předpisy, jejich majitelé možná byli připraveni i na to, jak uniknout policejním radarům.

MF DNES ve spolupráci s odbornou firmou Lavet měřila rychlost účastníků Diamond Race na dálnici D1, v pozvolném stoupání krátce za sjezdem na České Budějovice. Auta tudy projela krátce po poledni. Obvyklá rychlost: 107 kilometrů v hodině.

Paradoxně nejrychlejší byly policejní passaty, kterým radar naměřil 120. Většina řidičů se za volantem drahých aut tvářila značně znuděně.

Ačkoli to nebylo nutné, byli jezdci na radar připraveni. A to zřejmě za cenu porušení pravidel. "Několika vozům nebylo možné rychlost změřit. Podle toho, jak reagovalo naše zařízení, jsem na sto procent přesvědčen, že měly zapnuté rušičky radaru," říká technik firmy Lavet Miroslav Vančura.

Aktivní rušičky radarů jsou zákonem zakázané, za jejich použití hrozí až stotisícová pokuta. Podle šéfa dopravní policie Leoše Tržila však není jednoduché tato zařízení odhalit. "V Praze jsme auta prohlíželi, i když ne důkladně, při tom množství lidí to nebylo možné. Účastníci jeli celou dobu pomaleji než 130, takže se nám ani nezapnul radar a nezjistili jsme, jestli ho jejich auta ruší," uvedl Tržil.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.