Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Závadu v metru způsobili dělníci

  12:21aktualizováno  12:21
Praha - Pondělní poruchu zabezpečovacího systému v pražském metru způsobili dělníci. Firma AŽD Praha pracuje už druhý rok na modernizaci tohoto systému pro nové vozy metra na trase A. Po šestnácté hodině však ve dvou stanicích zařízení, které řídí dopravu v tunelech, selhalo. Soupravy tak musely v postiženém úseku jezdit pomalu, aby se nesrazily. "Závadu nechtěně způsobili pracovníci AŽD," řekla iDNES mluvčí dopravního podniku Michaela Kuchařová.

Technici dopravního podniku závadu na zabezpečení odstranili téměř po dvou hodinách. "Postižený úsek byl mezi stanicemi Muzeum a náměstí Míru," potvrdil dispečer Petr Kubů. Během opravy technici metra vyměnili vadné části zařízení.

Firma AŽD (Automatizace železniční dopravy) Praha, která se zabývá výrobou rozvodných zařízení, zvítězila v roce 2000 ve výběrovém řízení na modernizaci zabezpečovacího systému na trase A. Plánovaný konec prací je v roce 2004.

"Jejich největší práce probíhá vždy v noci, kdy mohou zabezpečovací systém odpojit. V pondělí však nechtěně systém odpojili a vypadlo tak napájení kolejových obvodů," uvedla Kuchařová.

Strojvůdci kvůli poruše museli jezdit mezi zastávkami maximální rychlostí 20 kilometrů v hodině, aby nedošlo ke srážce. Zařízení totiž snímá pohyb vozu a zaznamenává, kde jednotlivé soupravy jsou. Když je přístroj porouchaný, soupravy řídí pouze strojvůdci, a nemohou být kontrolováni počítačem. Zařízení je schopno zbrzdit či zastavit vlak, když se příliš přiblíží k soupravě před sebou. Samotní strojvůdci se tak během poruchy museli spoléhat pouze na své oči.

Nikdo z firmy AŽD, kdo by se mohl k závadě vyjádřit, nebyl celé dopoledne k zastižení. Přesné příčiny poruchy se stále vyšetřují.

Pondělní výpadek systému
Podle dispečera se zabezpečovací zařízení porouchalo v 16:19. Lidé, kteří v té době cestovali pražským metrem, slyšeli pouze upozornění, že kvůli technické závadě bude provoz zajišťován v nepravidelných intervalech.

"Bylo to hrozné. Jedinou zastávku z Můstku na Muzeum jsme jeli téměř deset minut," popsala událost jedna z cestujících.

Pravidelný provoz se rozjel před 18. hodinou. Dvě hodiny tak museli cestující počítat s nepravidelnými intervaly mezi jednotlivými vlaky.

Časté poruchy pražského metra
Časté poruchy mívají dveře starých vozů metra. Buď nejdou zavřít, nebo naopak otevřít. Podle mluvčí Dopravního podniku Zuzany Knoblochové může za špatné zavírání konstrukce dveřního systému. "Do spodní vodicí drážky se často dostávají kamínky a podobné věci, a tím pádem se dveře zasekávají," řekla.

Dokud však budou v pražském metru jezdit zastaralé a konstrukčně nevyhovující ruské vozy, Pražané se tohoto problému nezbaví.

Velké problémy působily v minulosti kabely, které jsou přímo pod nástupištěm. Způsobily i několik požárů. Dopravní podnik však nemá peníze na jejich opravu. Loni například zkratoval starý kabel ve stanici Můstek a jen se štěstím se nikdo nenadýchal jedovatých zplodin. Více o požáru čtěte ZDE.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po několikaměsíční rekonstrukci se v pondělí 31. října opět otevřel pro zájemce...
Rodiče posílali peníze na plavání dětí, šly ale do trenérovy firmy

Peníze, které rodiče poslali do znojemského plaveckého oddílu, nešly za dětmi, ale do soukromé firmy jejich trenéra. Tomu teď hrozí trestní stíhání za...  celý článek

Pamětníka holokaustu Jiřího Bradyho ocenila Poslanecká sněmovna medailí a...
Poslanci po hodinách debat požádali vládu o zneplatnění memoranda o lithiu

Poslanecká sněmovna schválila návrh komunistů na zneplatnění memoranda o těžbě lithia, které podepsal ministr průmyslu Jiří Havlíček s australskou firmou...  celý článek

Petrova bouda v Krkonoších už zvenčí opět vypadá jako horská chalupa...
VIDEO: Krkonošská Petrovka už vypadá jako horská bouda, je pod střechou

Petrova bouda na hřebenech Krkonoš, kterou před šesti lety zničil požár, už znovu vypadá jako horská chalupa. Přes léto dostala dřevěná okna a střechu. Zima...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.