Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zatopení metra se stává záhadou

  0:01aktualizováno  0:01
Mohl pražský Dopravní podnik zabránit totálnímu zatopení velké části stanic metra? Někteří odborníci tvrdí, že ano. Pod svůj názor se však odmítají podepsat a zůstávají anonymní. Důvod je jednoduchý. Nikdo dodnes neví, co se vlastně v pražském podzemí stalo. Vůbec není jasné, kudy a proč se voda do metra dostala.

Některé zatopené stanice už zástupci podniku ukázali novinářům. Naposledy v pondělí. Do tunelů se však ještě dlouho nemusí nikdo dostat. V minulých dnech se objevila řada spekulací, podle kterých technici metra nestačili včas uzavřít speciální tlakové uzávěry, protože město riskantně udržovalo provoz podzemní dráhy do poslední možné chvíle.

"Kudy se tam voda dostala, zjistíme, až ji odčerpáme a dostaneme se tam," řekl včera novinářům generální ředitel DP Milan Houfek. Jakékoliv pochybení ze strany podniku odmítá. Všechny tlakové uzávěry byly podle Houfka uzavřeny včas. Otevřena zůstala pouze vrata ve dvou tunelech, ke kterým začala protékat voda od jiných, už předtím uzavřených vrat. Více prý pro záchranu metra nikdo nemohl udělat.

Do tunelů prosakovala voda skrz stěny, které byly postaveny pouze na stoletou vodu. Záplavy však byly větší. Na nejméně dvou místech se proto stěny prolomily a voda měla volnou cestu. Odborníci se nyní zdráhají přesněji určit důvody, proč jsou klíčové stanice metra zničeny. Verzi Dopravního podniku, že udělal pro ochranu rozsáhlé podzemní stavby vše, nechtějí ani potvrzovat, ani vyvracet.

"Je těžké teď říci, jestli to byly jen průsaky, nebo jestli to někde pozdě uzavřeli. Dokud se dolů nedostanou, tak vám to někdo řekne jen těžko," odpověděl včera Pavel Stoulil ze společnosti Subterra, která v pražském podzemí staví kolektory a nyní pomáhá se záchranou metra.

"Na první pohled to může vypadat, že se dalo udělat víc. I mě to překvapilo. Věřil jsem, že metro vydrží. Ale tam dolů nikdo nevidí," dodává Stoulil. Pracovníci podniku Metrostav do včerejška téměř vyčistili některé zatopené stanice na trase C a Houfek tvrdí, že by tato trať mohla být zprovozněna nejdříve ze všech zatopených úseků.

Prahu svírá dopravní kalamita. Na hlavních tazích platí nejvyšší stupeň pět. Přeplněné jsou stanice metra, stejně jako kyvadlová autobusová doprava svážející Pražany z okrajových částí hlavního města. (19. srpna 2002)

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Teplé počasí vydrží do neděle, po víkendu se zatáhne a přidá se déšť

Ranní mlhy se během čtvrtečního dopoledne rozpustí, den tak bude teplý a slunečný s teplotami kolem 18 °C. Míst, kde se mlhy nebo nízká oblačnost udrží po celý...  celý článek

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany

„Strašné,“ to bylo první, co vyslovil Libor Václavík, když vystoupil z Tatry 810 4x4, se kterou dokázal ve středu odpoledne přejet nejvyšší technickou překážku...  celý článek

Nejhůře v testu dopadl taxikář společnosti Fix taxi. Cizincům za cestu z...
TEST: Taxikáři cizince okradli a riskovali, nejlépe si vedl řidič Uberu

Je rozdíl v tom, když pražské přepravní služby, jako jsou taxi dispečinky nebo aplikace Uber či Liftago, využije Čech, a když cizinec? Test iDNES.cz ukázal, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.