Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zastupitelé se hádají: metro, nebo autobusy

  11:26aktualizováno  11:26
Praha - Nekoupit sto deset nových autobusů pro městskou dopravu v příštím roce, nebo raději zdržet výstavbu metra z Holešovic do Severního Města. O to se nyní přou pražští zastupitelé. Dopravní podnik musí především opravit metro, kde voda zničila majetek za šest miliard korun. Zároveň chce však pokračovat ve stavbě nových tratí metra a tramvajového spojení na Barrandov.

Zatímco Barrandovští se opožděného příjezdu tramvají bát nemusí, obyvatelé Bohnic, Kobylis či Proseku se mohou příjezdu prvních vlaků podzemní dráhy dočkat daleko později. Připouští to šéf dopravního výboru pražského zastupitelstva František Laudát.

"Obnova poničených úseků je důležitější, a proto by se mohla na nějakou dobu zpomalit stavba nového metra," řekl. Autobusy se podle něj příští rok kupovat budou.

Člen dozorčí rady Dopravního podniku a pražský zastupitel Vladimír Göringer však namítá, že prioritou musí zůstat pro město jak rekonstrukce zničeného metra, tak i jeho další výstavba. Praha podle něj v příštím roce nepotřebuje nutně sto deset nových autobusů. "Máme nejzachovalejší autobusový park v republice, průměrné stáří vozů je necelých pět let, proto bychom nemuseli nějaký čas kupovat nové," tvrdí Göringer.

Jakub Jeřábek z ČVUT také tvrdí, že výstavba metra do Severního Města by neměla být zpomalena. "Čím dřív tam pojedou první vlaky, tím více ušetří dopravce autobusů. Ty nepojedou z Ďáblic či Bohnic až k holešovickému nádraží, ale jen k novým stanicím Kobylisy či Ládví.

Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová uvedla, že zatím platí rozhodnutí radních, které s novými autobusy počítá.

Dopravní podnik po záplavách zvýšil počet tramvají a autobusů, které nahrazují metro. Navíc jezdí mnohem častěji, než bylo zvykem. Jejich postupná výměna za nové vozy však není zdaleka jistá. (2. října 2002)

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Otázka pro prezidenta: Ptáme se, kdy by vítěz voleb neměl být premiérem

Do parlamentních voleb zbývají necelé dva měsíce. Přestože na ně povinnost jmenovat novou vládu ještě nepadne, uchazečů o Hrad se v dalším kole projektu Otázka...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.