Zatímco Barrandovští se opožděného příjezdu tramvají bát nemusí, obyvatelé Bohnic, Kobylis či Proseku se mohou příjezdu prvních vlaků podzemní dráhy dočkat daleko později. Připouští to šéf dopravního výboru pražského zastupitelstva František Laudát.
"Obnova poničených úseků je důležitější, a proto by se mohla na nějakou dobu zpomalit stavba nového metra," řekl. Autobusy se podle něj příští rok kupovat budou.
Člen dozorčí rady Dopravního podniku a pražský zastupitel Vladimír Göringer však namítá, že prioritou musí zůstat pro město jak rekonstrukce zničeného metra, tak i jeho další výstavba. Praha podle něj v příštím roce nepotřebuje nutně sto deset nových autobusů. "Máme nejzachovalejší autobusový park v republice, průměrné stáří vozů je necelých pět let, proto bychom nemuseli nějaký čas kupovat nové," tvrdí Göringer.
Jakub Jeřábek z ČVUT také tvrdí, že výstavba metra do Severního Města by neměla být zpomalena. "Čím dřív tam pojedou první vlaky, tím více ušetří dopravce autobusů. Ty nepojedou z Ďáblic či Bohnic až k holešovickému nádraží, ale jen k novým stanicím Kobylisy či Ládví.
Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová uvedla, že zatím platí rozhodnutí radních, které s novými autobusy počítá.
Dopravní podnik po záplavách zvýšil počet tramvají a autobusů, které nahrazují metro. Navíc jezdí mnohem častěji, než bylo zvykem. Jejich postupná výměna za nové vozy však není zdaleka jistá. (2. října 2002) |