Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zastaňme se Sagvana!

  3:53aktualizováno  3:53
Mé bytostně undergroundové já se chvěje, ale musím to udělat. Musím se zastat Sagvana Tofiho, i když vím, že mne za to rodina vypudí, přátelé zavrhnou, přítelkyně opustí a pes pomočí. Takže to činím: Nechte, prosím, tu náhodně vytipovanou oběť být!
„Sagvan působí dojmem, že bych si toho panáka fakt nedal.“

„Sagvan působí dojmem, že bych si toho panáka fakt nedal.“ | foto: David VotrubaiDNES.cz

Konopná oprátka JXD

Alkohol je tvrdá droga, která má mimořádně vysoký potenciál vyvolání fyzické závislosti. Ještě komplikovanější látku činí z alkoholu skutečnost, že vyvolává agresivitu a zbavuje kontroly, čemuž odpovídá i to, že skoro šedesát procent násilných trestných činů u nás je spácháno právě pod vlivem této nejrozšířenější drogy.

Jakákoliv reklama na alkohol je proto zavrženíhodná a kdyby existovaly elementární zpětné vazby, musela by být reklama na alkohol zakázána mimo místa distribuce - nálevny a kořalny - podobně, jako je tomu u tabáku.

Tabákem si však každý uživatel jen privátně vyhulí rakovinu plic, alkohol rozkládá celé rodiny, ničí dětské životy a stojí za nespočetně dlouhou řadou lidských tragedií.

Nikdo neříká chlastejte
Tolerujeme přesto nejrůznější lákavé reklamy na alkohol. Reklamy vize vzbuzující (viz jedna značka vodky) či identitu chlapa navozující (viz jedna reklama na pivo).

Jsou jich plné billboardy, televizní vysílání, noviny a časopisy - tedy reklamní media, která se s naprostou samozřejmostí dostávají do rukou dětí.

Všechny tyto reklamy pracují jen s náznakem, nikde neříkají výslovně "chlastejte". Cílem každé z reklam na alkohol samozřejmě ale je, aby lidé více chlastali tu konkrétní značku.

Reklama jako prevence
Chudák Sagvan Tofi to "chlastejte" ve své roli v reklamě na likér řekl na plnou hubu - onen likér je prý podle něho kamarád do deště. A všichni se můžou pokálet z neetičnosti toho šotu.

Přitom na Sagvanovi, který upřeně hledí do kamery, je opravdu vidět, že je s alkoholem kamarád dlouho a hluboce.

Z jistého úhlu pohledu by se mohla reklama chápat i jako přirozená prevence před nadměrnou konzumací tvrdého alkoholu, Sagvan působí dojmem, že bych si toho panáka fakt nedal. Přesto je jeho herecký počin prezentován jako zločin.

Je to nespravedlivé, stíhat by se měly ty reklamy, na kterých je alkohol prezentován líbivě. Když chlast chválí starej a zjevně vypitej chlap, jedná se o pravdivé sdělení. A to by trestné být nemělo!

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

,,Náckům žádnou šanci.“ Před štábem SPD se protestovalo
Nedej náckům žádnou šanci, skandovali demonstranti před štábem SPD

Proti volebnímu úspěchu SPD demonstrovaly před štábem hnutí Tomia Okamury večer desítky lidí. Měli s sebou nápisy „Černí bílí spojme síly“ nebo „Fuck nazi“....  celý článek

Lobbista Tomáš Hrdlička (vlevo) hostem volebního studia iDNES.cz (21. října...
VIDEO: To nejlepší z volebního studia iDNES.tv

Server iDNES.cz přinesl ke sněmovních volbám 2017 sedmihodinové vysílání. Volební studio nabídlo řadu hostů v čele s bývalým prezidentem Václavem Klausem a...  celý článek

Dominik Feri slaví ve volebním štábu TOP 09. (21. října 2017)
Nejmladší poslanec Feri: Nepočítal jsem s tím, voliče nechci zklamat

V české Poslanecké sněmovně zasedne zatím nejmladší zákonodárce v historii. Je jím 21letý student Dominik Feri. Populární je hlavně mezi mladými lidmi, na než...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.