Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zaorálek napadl ČT, nelíbila se mu reportáž

  14:25aktualizováno  14:25
Lubomír Zaorálek soudí, že reportáž České televize o pondělní protiradarové demonstraci byla neobjektivní. Ukazovala prázdné náměstí, ačkoli se akce účastnily až dva tisíce lidí. Bylo to profesní selhání, soudí Zaorálek. Televize však tvrdí, že pro přenos udělala maximum.

Místopředsedovi Sněmovny připomínala reportáž „dobu dávno minulou“. | foto: Nguyen Phuong ThaoMF DNES

"Bylo to profesní selhání," soudí Zaorálek o pondělní demonstraci v pořadu Události.

Problém je podle místopředsedy v tom, že reportér vystoupil v přímém vstupu před americkou ambasádou v čase, kdy zástup demonstrujících byl teprve na cestě a k velvyslanectví se blížil.

"Demonstranti sem zatím nedorazili, vypadá to, že dorazí tak zhruba do čtvrt hodiny," hlásil zpravodaj do kamery.

Je to komické, tvrdí místopředseda sněmovny
Zaorálka vyznění příspěvku překvapilo. "Viděl jsem redaktora České televize, který stál před prázdným náměstím u americké ambasády a říkal: ´Podívejte se, televizní diváci, tady nikdo není.´ Kdyby se posunul o pár bloků dál, tak tam by samozřejmě narazil na demonstraci," podivoval se během jednání Poslanecké sněmovny.

Protiraketový radar

Vadí mu také, že Česká televize uvedla nižší počet účastníků, než jaký byl ve skutečnosti. Podle televize před ambasádou protestovaly čtyři stovky lidí, ačkoliv ostatní odhady mluví až o půl druhém tisíci demonstrujících. - více zde

Podobné postupy mu prý připomínají reportáže z doby dávno minulé. "Bylo to profesní selhání České televize, o tom není pochyb," myslí si. "Proč je ČT na místě, kde nikdo není? Mají dělat zpravodajství tam, kde se něco děje," řekl iDNES.cz.

Televize: Udělali jsme maximum
Česká televize se nařčení brání a vše vysvětluje technickou obtížností přenosu.

Přenosový vůz musí být na místě půl hodiny předem, tedy čas potřebný k napojení na družici a přípravě techniky. S vozem poté už nelze hýbat.

Přenosové vozy přitom televize vyslala dva - jeden na Václavské náměstí, kde se demonstrace konala, druhý před ambasádu, kam měl z náměstí pochod dorazit.

Protest proti radaru v ČRProtestní průvod se však opozdil o více než půlhodinu, nezaznamenal ho tedy ani jeden z vozů. Reportér připravený před ambasádou se v daném čase zástupu nedočkal.

"Ve vší úctě k panu Zaorálkovi, nemyslím, že má dostatečné zkušenosti s televizní technikou, aby mohl odborně hodnotit profesionální výkony zaměstnanců České televize," říká iDNES.cz její tiskový mluvčí Martin Krafl.

"Kolegové z redakce zpravodajství udělali s ohledem na technické možnosti maximum," dodal.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andrej Babiš s manželkou míří do volebního štábu ANO (21. října 2017).
ANALÝZA: Pestrý vějíř variant, ale Babišovi zatím moc nenahrávají

Být ve volbách první s tak velkým náskokem a nemít vládu ani zdaleka jistou, to musí být pro Andreje Babiše k vzteku. Do Sněmovny bylo zvoleno devět stran,...  celý článek

Předseda Pirátů Ivan Bartoš během proslovu v pražském volebním štábu strany....
Volby v kostce: Piráti na vrcholu, snící ODS a pád Zelených či Realistů

Česko má za sebou další volební klání. Do Sněmovny se nakonec dostalo rekordních devět stran. Značný dopad budou mít výsledky ale i na politická uskupení,...  celý článek

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, mandát senátora tím končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny mu končí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.