Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Žalobci chtějí přísnější trest pro Nečasovou, podali odpor

  17:38aktualizováno  17:38
Žalobci podali odpor proti roční podmínce, kterou uložil Obvodní soud pro Prahu 1 Janě Nečasové, dříve Nagyové za údajné zneužití Vojenského zpravodajství. Nesouhlasí s postupem soudu ani v případě dalších tří obviněných.

Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

O podání odporu informovala Česká televize. Státní zástupci svůj postup avizovali už v pondělí. „Domníváme se, že by se tato věc měla projednat v hlavním líčení,“ řekl iDNES.cz olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan (více čtěte zde).

Obvodní soud pro Prahu 1 totiž rozhodl trestním příkazem, tedy ve zrychleném řízení bez projednání v klasickém soudním řízení. Nečasová dostala roční podmíněný trest s odkladem na čtyři roky. Po stejnou dobu nesmí pracovat ve státní správě.

Žalobci podali také stížnost kvůli zastavení trestního stíhání zpravodajce Jana Pohůnka a kvůli rozhodnutí soudu o předání případu ohledně exšéfů Vojenského zpravodajství Milana Kovandy a Ondreje Páleníka ministerstvu obrany. Odpor a stížnosti bude řešit Městský soud v Praze.

Nečasová nechala podle obžaloby sledovat tehdejší manželku předsedy vlády Petra Nečase. Nezákonné sledování naplánovala v listopadu 2012, domluvila se na něm právě s Páleníkem, Kovandou a Pohůnkem.

V březnu 2013 Nečasová nechala sledovat také svého řidiče Jiřího Pertla a jeho přítelkyni z úřadu vlády Alenu Hegrovou. Motivem byla podle policistů snaha zabránit spekulacím novinářů o jejím vztahu s Nečasem.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.