Ke srážce došlo mezi Boloňou a Veronou v místě, kde je jednokolejná trať. Osobní vlak převážel asi stovku cestujících, mezi nimi několik zahraničních turistů.
Lokomotiva osobního vlaku vykolejila. Druhý vagon se roztrhl, vyletěl do vzduchu a přistál na jiné části vlaku.
Na místo byly vyslány dvě stovky hasičů a záchranáři, kteří vyprošťují cestující z trosek. Několik hodin po neštěstí se podařilo najít šestnáct mrtvých, čtyři z nich jsou strojvůdci z obou souprav. Při převozu do nemocnice zemřeli další dva lidé. Počet obětí může podle záchranářů ještě stoupnout.
Cestující, kteří nebyli zraněni, byli převezeni do nedaleké školy. V boloňské nemocnici jsou tři velmi těžce zranění. Desítky lidí s lehkými zraněními ošetřují lékaři na místě.
Záchranné práce postupují pomalu. Příjezd záchranářů zkomplikovala hustá mlha a vyprošťování osob z havarovaného vlaku probíhá velmi obtížně. Kvůli mlze nemohla na místě přistát helikoptéra záchranné služby.
Příčina neštěstí zatím není známa. Podle serveru La Repubblica pravděpodobně nefungoval semafor nebo jej strojvedoucí osobního vlaku v husté mlze přehlédli. Osobní vlak měl navíc tříminutové zpoždění.
Italský ministr dopravy Pietro Lunardi ihned ustavil vyšetřovací komisi, která má vyšetřit technické příčiny nehody. Trať je uzavřena.
Tragický dopad nehody zhoršil fakt, že nákladní vlak převážel dlouhé ocelové tyče. Ty se po srážce vysypaly.
V posledních letech se stala na jednokolejných tratích četná neštěstí. Naposledy to bylo v noci na 3. prosince nedaleko přístavu Taranto v Apulii na jihu Itálie, kdy bylo zraněno 78 lidí.
Loni v lednu se srazily dva regionální vlaky z Francie a Itálie v tunelu u italských hranic. Tehdy zahynul jeden člověk a několik lidí bylo těžce raněno.
Největší železniční neštěstí v Evropě od roku 1998 | |
3. června 1998 |
Na trati z Mnichova do Hamburku vykolejil rychlovlak InterCity-Express a narazil do mostního sloupu; o život přišlo 101 cestujících. |
5. října 1999 |
Při srážce dvou rychlíků poblíž londýnského Paddingtonského nádraží zahynulo 31 cestujících. |
4. ledna 2000 |
Srážka dvou osobních vlaků na nádraží Aasta východně od norského města Lillehammer si vyžádala 19 mrtvých. |
6. února 2000 |
Sedm lidí zemřelo a přibližně 105 bylo zraněno, při vykolejení osobního vlaku ve stanici Brühl poblíž Kolína na Rýnem v Německu. |
28. února 2001 |
Deset lidských životů a 70 zraněných si vyžádala srážka dvou vlaků na severu Anglie u města Selby. |
27. března 2001 |
Osm lidí zemřelo při čelní srážce vlaků, k níž došlo asi 20 kilometrů od Bruselu na trati Lovaň-Ottignies. |
26. února 2002 |
Srážka dvou nákladních vlaků poblíž nádraží v obce Wumpersdorf u Vídně si vyžádala 6 životů a 16 zraněných. |
10. května 2002 |
Při havárii vlaku u Londýna zemřelo sedm lidí, dalších devět lidí bylo zraněno těžce a asi 60 lehce. |
20. července 2002 |
Osm lidí přišlo o život a 42 dalších bylo zraněno při železničním neštěstí u sicilské Messiny. |
6. listopadu 2002 |
Dvanáct životů si vyžádal požár, který vypukl ve francouzském Nancy ve vlaku Paříž-Vídeň. |
3. června 2003 |
Srážka rychlíku s nákladním vlakem nedaleko Albacete si ve Španělsku vyžádala devatenáct mrtvých. |
11. června 2003 |
Při srážce dvou vlaků v německé spolkové zemi Bádensko-Württembersko zemřelo šest lidí a 25 bylo zraněno. |
22. července 2004 |
Vykolejení vlaku v turecké provincii Sakarya u města Bilecik si vyžádalo 37 mrtvých a na 90 zraněných. |
6. listopadu 2004 |
Střet vlaku s autem na přejezdu u anglického Readingu připravil o život sedm lidí a na 150 zranil. |
Zdroj: ČTK |
Záchranáři zasahují na místě železniční nehody u italské Boloni. Při srážce nákladní soupravy s osobním vlakem zahynulo čtrnáct lidí. (7. ledna 2005) |
Záchranáři zasahují na místě železniční nehody u italské Boloni. Při srážce nákladní soupravy s osobním vlakem zahynuly téměř dvě desítky lidí. (7. ledna 2005) |
Záchranáři zasahují na místě železniční nehody u italské Boloni. Při srážce nákladní soupravy s osobním vlakem zahynulo čtrnáct lidí. (7. ledna 2005) |